Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mazda RX-8
<<   1, 2
3990 besök totalt
Helgonet Racing
Stockholm
Här sen Dec 2003

Kan ju kolla i Auto Bilds tyska prislista vad Nissan 350Z kostar? Det finns 2 varianter som har lika mycket hästkrafter 280 hk. Den ena kostar 33.500 euro & sedan finns det Nissan 350Z Premium med samma specifikationer i prislistan och den kostar 35.900 euro.

Jag hade aldrig betalat det priset för Mazda RX8 i alla fall då jag drar den med min Opel Coupé Turbo för nästan halva priset.

Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Toppfarten är intressant i många lägen men jag tror att kundkategorin inte är så känsliga för hur hög/låg toppfart RX-8 har. Kunderna till denna bil köper bilen då den är unik. Chassit ska också enligt många vara väldigt bra. Motorsången ska vi inte prata om. Sedan om du drar den rakt fram eller inte med din Opel tror jag är av mindre vikt. Börjar det svänga så är Rx-8:an i sitt rätta element.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Missade Top Gear igår men The Stig hade provkört RX8 och 350Z... RX8 var tydligen den roligaste bil han kört iår alla kategorier, och tiderna då... exakt samma för RX8, 350Z samt BMW M3
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Enligt nissan kommer 350Z kosta 395.000:- vid introduktionen i vår, dom hade dock inte fått exakta priser än. Finns liksom RX8:an med endast en utrustningsnivå dock rätt påkostad med 17", brembobromsar, bose högtalarsystem m.m. Synd att dom inte tar in t.ex. Track-varianten som säljs i USA...
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Topgearrepotaget finns som länk tidigare i tråden.. bara att ladda ner!

/Magnus

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Johan Wagréus skrev:
Enligt nissan kommer 350Z kosta 395.000:- vid introduktionen i vår, dom hade dock inte fått exakta priser än.
Jag skulle fått en för 365 000kr före jul om jag beställt den i mitten av November. Det verkar förstås vara lite traktormotor i dem...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Johan Wagréus skrev:
Enligt nissan kommer 350Z kosta 395.000:- vid introduktionen i vår, dom hade dock inte fått exakta priser än.
Jag skulle fått en för 365 000kr före jul om jag beställt den i mitten av November. Det verkar förstås vara lite traktormotor i dem...

Bra säljare då Var nån dam som jobbade på Nissan som sa det, hon var också noga med att påpeka att dom absolut måste ha en säljare med vid provkörningarna senare nästa år...

Traktormotor?
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

magnusrx7 skrev:
Topgearrepotaget finns som länk tidigare i tråden.. bara att ladda ner!

/Magnus

thumbs up hmm dags för mej att vakna lite tror jag
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Johan Wagréus skrev:
Traktormotor?
Såvitt jag begriper så är det en motor med vrid långt ner i registret och inte så mycket spets.
Den har rödmarkeringen ungefär där en riktig motor vaknar till liv...

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

EVo VIII 365 000 - 395 000
Subaru WRX STI 365 000 (dom ligger därikring har jag för mig iaf)
Mazda RX8 365 000 - 395 000 ?
Nissan 350z 365 000 - 395 000

Intressant att dom kostar mer eller mindre lika mycket. Var ju samma pris på Evo VI och subaru WRX STI (förra årsmodellen med dom fula strålkastarna) som det är på dagens modeller

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Helgonet Racing
Stockholm
Här sen Dec 2003

Mazda RX8 är ju lite unik gentemot de andra bilarna som nämns. Tänker främst på konstruktionen och Wankelmotorn som låter väldigt skön när den varvas till 9000 r/min. Dock för dyr och på tok för dåligt andra handsvärde för att falla mig i smaken. För de pengarna väljer jag en nyare beg BMW M3 med SMG-låda och plockar bort 250 km/h spärren.

Tänkte på bensinmacken på Strandvägen vart Gunnar Dackevall tankade Mazda RX8 i programmet Prestanda känns lite egendomligt då man även kan tanka sin båt där vid kajen. Dessutom är det en gammal pump med de gamla siffrorna som snurrar, fast blyfri-98 fanns då detta är en Shell-Pump. thumbs up

Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Johan Wagréus skrev:
Traktormotor?
Såvitt jag begriper så är det en motor med vrid långt ner i registret och inte så mycket spets.
Den har rödmarkeringen ungefär där en riktig motor vaknar till liv...
Efter en kort provtur vill jag revidera mitt påstående om motorkaraktären. Den var riktigt trevlig med hyfsad botten, bra mellanregister och en tendens till spets (jag är VTEC-skadad). Ska prova igen i glesare trafik...

Ronneby
Här sen Sep 2003

Så du har provat en 350Z nyligen?
Vore kul med en lika utförlig rapport som med RX-8:an. thumbs up

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Joakim Winkler skrev:
Så du har provat en 350Z nyligen?
Vore kul med en lika utförlig rapport som med RX-8:an. thumbs up
Det kommer när jag får chans att köra utanför rusningstrafik.

Mazda RX-8
<<   1, 2
3990 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande