Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 63835 besök totalt |
tack för jag fick prova din sebbe
![]() och tack till Fredrik som hjälpte mig med att skruva ner allt i molekyler, får hoppas jag får ihop allt ![]() ![]() och tack till Simon för... ehh ja för att du var där ![]() jag hinner nog inte greja nåt med bilen förrän i helgen, jag hade ju tänkte följa med Simon och Fredrik upp till Mantorp, men får nog hoppa det och meka ihop bilen, ska du vara nåt i garaget i helgen sebbe? ![]() har även anmält mig till Knutan den 8 maj med Bilcentrum, dom fick en plats över och den tog jag! ska bli riktigt skoj! ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
Skitskoj att du hänger med till knutan! Blir kul med alla fyra bilarna där. Låter ändå som en vettig prioritering att få ihop bilen istället för att titta på andra på Mantorp. Sebbe kan ju låsa upp garaget till dig. Och faktiskt så går det att resa kollektivt till garaget
![]() Kör du en sista vända på dina 17"are på Knutan? _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
I princip inte, hårdare motorkuddar är det enda som har hänt sedan förra säsongen (originalkuddarna är lite för mjuka så man missar ofta trean vid bankörning). I år ska jag försöka skruva lite mer på dämparinställningarna och kanske göra en cornerweight beroende på kostnad. _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||||
Re:
får se hur jag löser det, på nåt sätt ska jag väl kunna ta mig dit, pratade med sebbe och vi ska nog ha lite garage-mys på lördag, medans ni andra kan ha tråkigt på mantorp själva (inte alls avis ![]() japp det blir till att mjölka ut det sista på 17" på knutan, sen blir det 16" ![]()
då blir det säkert lika jämnt iår som förra året, skoj! ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
då så, då är bilen åter i mitt eget garage efter lite äventyr ute i vinslöv.
har rensat bort allt som hör till ACn, hamnade på nästan -20kg, inte illa pinkat att bli av med den extra vikten! ![]() jag har ju fyllt år (igen) och vilken snäll sambo man har som hade köpt en M3 front i present ![]() gjorde en budgetlack med sprayburk och det blev ju ganska så bra, får duga så länge iaf! ![]() den skarpögda ser även att sebbe varit framme med mattsvarta lacken på njurarna på min bil oxå ![]() ![]() och det har råkat komma gul film på strålkastarna,, ![]() passade även på att lacka trösklarna när det ändå blev färg över ![]() sen har jag även monterat bromskylning ala Frapp! med hjälp av dessa pryttlar... ![]() blir det så här fint (?) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tack till Fredrik som ligger bakom detta ![]() Nytvättad och redo att käka vinröd 325a och vitblå 02a imorrn ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
Snyggt Stoffe!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sjukt läckert! ![]() ![]() ![]() ![]() Jösses vad du har jobbat på. Du tog ju hem bilen i lördags va? Detta var inte dåligt på en vecka måste jag verkligen säga! Min vinge och splitter kommer skrämma livet ur din bil och dig ![]() ![]() Ses imörn. Eller sen idag ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Snyggt Stoffe!
![]() Hur får man av njurarna? Jag ska lacka mina med då kromet börjar krackelera. |
||||||
Kylluften bör komma in i centrum på skivan för att ge effekt,, såg ni monterat i ytterkant på skivan, där ska luften ut. Annars såg det ju bra ut.
![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Re:
ja precis, kapade lite slitsar i röret så slangklämman gick igenom röret och sen runt fjäderbenet. själva slangen är donerad från vinslövs-garaget, tagen från deras dammsugare ![]() frapp kör med samma lösning och det verkade funka bra på mantorp vad jag förstått, jag hade ju shakedown idag med lite konbana, då funkade det bra, tog inte i nånstans iaf! ![]() njurarna är lite knixiga att ta av, man får lirka lite med en mejsel, var lättast innefrån om man tog väck plasten ovanför. går kanske att ta ut framifrån oxå men jag lyckades inte ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
Du har jobbat på bra må jag säga. Kul
![]() Angående bromskylet så är det riktigt som E21-racing skriver. Luften måste in i navet på skivan. Jag placerade min rör-stump på framsidan av fjäderbenet och ett steg "längre ner" ![]() Jag formade röret lite i ändan så det passade perfekt in i spelet mellan nav och skiva. Skivorna ska visst kunna slå sig om all luft bara blåser på ena sidan och inte in i navet och ut i luftkanalerna.
Shhhhi. Denna industrihemlighet är inget vi ska tala högt om ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Hmm, får helt enkelt kolla på det, tyckte det såg tight att få det längre ner på fjäderbenet, får tjuvkolla på din igen imorrn på knutan! ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
|
||||||
Re:
antingen det eller så har dom andra fått upp farten, för vi körde riktigt jämnt allihopa! riktigt skoj! jag och fredrik hade många varv där vi låg och jagade porschar ihop ![]() ![]()
hade lite problem med att det läckte, efter lite spånande med Fartfabrikens tekniker (simon och sebbe) så löste vi det med lite silvertejp ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
Re:
hade lite problem med att det läckte, efter lite spånande med Fartfabrikens tekniker (simon och sebbe) så löste vi det med lite silvertejp ![]() ![]() ![]() Glöm inte att vi faktiskt la ett par handskar innanför tanklocket först ![]() ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Re:
just det! skulle nästan tro att det var ett par ingenjörer som hade kommit fram till den lösningen...... ![]() _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 >> 63835 besök totalt |