Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2091 besök totalt |
Bästa R-däck, 1700kg bil?
Hej! Jag håller på och tittar efter R-däck till min Mercedes. Den väger ca 1700kg och jag kommer att ha en extra uppsättning fälgar för att köra bana med. Tänkte ha 265-275/30x20 fram och 295-305/30x20 bak. Vilka däck rekommenderar ni? Har tittat på Toyo 888 och Michelin Pilot Sport Cup+, är Toyo det bästa alternativet då? Hittar inte vanliga Michelin Pilot Sport Cup i 305/30z19, utan bara + varianten. Eller har ni något bättre förslag så får ni gärna skriva och berätta. Tack på förhand! Mvh/ Lars K www.kleemann.se/facebook _________________ Lars Karlson |
Ser ut som jag får prova mig fram helt enkelt =)
De som jag väljer mellan i dagsläget är Toyo 888, Pirelli Trofeo och Michelin Pilot Sport Cup, men då se det ut som det blir vanliga Cup fram och + bak, har inte lyckas hitta nått utan + i 305/30x19. Och då kanske det är bättre och satsa på Toyo eller Pirelli? _________________ Lars Karlson |
Att blanda Cup och Cup+ låter "spännande". Cup har mycket dåligt grepp kalla
men bettar bättre än cup+ när de får temp. Tempberoende balans i bilen låter som sagt.... "spännande" ![]() ![]() Så det låter som du får prova 888 eller Trofeo till att börja med? ![]() _________________ ![]() |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2091 besök totalt |