| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Led till styrstag - cylindrisk infästning typ?
|
1 besök senaste veckan (2286 totalt) |
|
Finns det några spindelleder till styrningen på någon bil som har cylindrisk infästning istället för konisk axel? Typ enligt denna bild:
Fast till styrningen istället då... |
||||
|
_________________ Viktor Norstedt "The speed was okay, but the corner was just to tigth " www.fvk-engineering.com |
||||
|
Re:
Nu börjar det likna något
Volvo-leden kan ju faktiskt vara något med tanke på formen. Fler förslag?
|
||||
|
Men 850:ins yttre styrled enligt bilden har konisk tapp. Men som sagt innan. Volvo 850 -93 spindelled har rak cylindrisk tapp. Och är bultat i länkarmen.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
|
Re:
Detta är fortfarande aktuellt...
Bild på den? Jag blir inte riktigt klok på den på google-resultaten...
|
||||
|
Re:
http://catalog.meca.se/ProductSheet. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
|
Re:
Vad är det för invändig gänga mot styrstaget på den där? Edit-> Svar: M14x2. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
jag är förvirrad.. ska leden användas som spindelled eller styrled? och alltså ha en rak yta istället för den krångliga konan?
att du vill ha en serieproducerad led istället för en uniball eller ett ledlager förstår jag med tanke på pris, inbyggd dammskydd, tillgänglighet osv..
det vet dom säkert i tråden som enbart handlar om volvo.. _________________ //Johan Karlsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (2286 totalt) |