Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIV 1994 Time Attack
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (17630 totalt)
mats ivarson
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 61



Men det kan inte fungera om man byggt grenröret för twin entry? Då kommer varannan cylinder stöta på en vägg? Men om man har byggt 6-1-2 (dvs grenrör för single entry men med twin entry avgashus) skulle det kunna ha en effekt?

Mats

_________________
Mats Ivarson
Citera
johankihl
Stockholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 243



Re:

mats ivarson skrev:
Men det kan inte fungera om man byggt grenröret för twin entry? Då kommer varannan cylinder stöta på en vägg? Men om man har byggt 6-1-2 (dvs grenrör för single entry men med twin entry avgashus) skulle det kunna ha en effekt?

Mats


Precis, det är baserat på twin entry avgashus på singelentry grenrör. På min maskin blev det lite högre mottryck med QSV helt öppen än med mindre singel entry avgashus. Gick upp från 0.91 till 1.32. Ventilen störde flödet mer än jag trodde den skulle göra!

_________________
Johan Kihl
Citera
seriousdownforce
Linköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 17


Trådstartare
Re:

johankihl skrev:
Jag körde QSV på min motor förra året. Resulterade i samma spool som med mindre avgashus och lika mycket effekt Mao dött lopp i mitt fall!


Jag har liknande info från insatta källor: produkten ger tidigare spool men den försämrar top-end. Jag tänker inte installera QSVn. Till salu om någon skulle vara intresserad.

_________________
Göran Rydqvist
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Blir den klar till Timeattack serien 2013 ?

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra MKIV 1994 Time Attack
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (17630 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande