Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen - nytt för mig söker nån att åka med
1524 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Hej

jag är lite sugen på en trip till ringen efter sommaren, typ September. har aldrig varit där, vet inget om hur det funkar, bra/dåliga dagar, var man bor etc. Letar sällskap helt enkelt. Jag vet, jag är en nörd men alla mina bilrelaterade vänner finns här i Magnus soffa

Nån som är sugen att hänga på?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Skall ner som vanligt i september, en rutinerad rejsanörd som du får mer än gärna vara en del av resan!
Jag kör egen bil, antingen kan du haka på i egen kärra eller bara som beifahrer.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kör egen bil såklart

Låter bra, hakar gärna på. När tänkte du åka?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Westfield skrev:
Kör egen bil såklart

Låter bra, hakar gärna på. När tänkte du åka?

Det som gäller just nu är att vi åker i häraden av den 10 september men ingen dag är spikad, själv stannar jag en vecka i regel. En god vän skall med och han utgår ifrån dina trakter med egen kärra så det blir nog bra. Vi bor på ett mkt bra boende, lugnt och stilla med hög Zimmer frie komfort och humana priser, mindre än 3 minuter till insläppet thumbs up

Det blir antagligen lite runtomkring hittepå när banan är stängd osv. Bla tänkte jag själv iallafall ge mig på att traska runt banan hur nu det skall gå med den här kroppen

Kvällarna brukar bestå av att vi talar sanning om våra framfarter och dricker läskeblask

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Låter bra läskeblask funkar thumbs up

En vecka kan vara lite tufft mot familjen, men jag kan kanske ansluta eller åka tidigt. Timingen verkar inte orimlig. PMa när planerna börjar fastna.

vi hörs!

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Westfield skrev:
Låter bra läskeblask funkar thumbs up

En vecka kan vara lite tufft mot familjen, men jag kan kanske ansluta eller åka tidigt. Timingen verkar inte orimlig. PMa när planerna börjar fastna.

vi hörs!

Jag drog igång en tråd så kan vi alla hålla koll på"statusen och fylla den med OT när det tränger på

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80829&highlight=

ps. jag förstår det där med familjen helt och hållet ds.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
fataren
Kramfors
Här sen Aug 2011

Vill också åka ner, men skulle vilka veta vad en resa ner på ett par tre dagar kostar ungefär om man vill komma undan lite billigt. Egen bil förstås, eller hyra en på plats.

Lite it, men ändå inte. Tack för jag fick låna din tråd utan att be om lov. :-)

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

fataren skrev:
Vill också åka ner, men skulle vilka veta vad en resa ner på ett par tre dagar kostar ungefär om man vill komma undan lite billigt. Egen bil förstås, eller hyra en på plats.

Lite it, men ändå inte. Tack för jag fick låna din tråd utan att be om lov. :-)

Soppa ner och upp
ett par broar, en färja (räkna en tusing enkel väg kanske)
Boende är billigt om du inte måste steka på Savoy, räkna 300 natrten med frukost
Maten är överkomlig, lunch kanske 50-75 Middag 75-200, ölen kostar 25 för en rejäl
Varven på banan kostar dig 20 euro styck om du köper ett 25 kort alltså 500 euro eller lite styvt 4500:-
20 varv kostar ofta 100-150 liter soppa om man inte kör något mindre än en fiat Panda eller ett monster med jätteturbo, soppan kostar typ som hemma kanske lite mer.

en tredagars resa går inte riktigt ihop med egen bil enligt mig, stanna längre och kostnaderna per dag planar ut betydligt alternativt flyg ner, hyr en bil och spar pengar och bök..

sen har jag säkert missat något...

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
1524 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande