| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Garagerensning. Huvudbromscylindrar, Opel delar +div
|
882 besök totalt |
|
Jag börjar redan nu med de jag vet finns hemma. Priserna är bara förslag, alla priser går att förhandla! Vill man ha flera saker så ordnas paketpris, kan det hämtas blir det billigare! Allt kan skickas med Schenker, posten eller bussgods. Huvudbromscylindrar: *Rekord E 2.2 20.6mm diameter. 100kr. *Rekord E 2.2 med bromsservo 20.6mm diameter. 150kr *Omega 3000 24v. Från bil med ABS, tror det är en utgång för främre krets och en för bakre bara. ~24-25mm diameter, måste måtta för att veta exakt. Betydligt grövre än 2.2ornas i vart fall. 100kr. Övrigt: *Kadett C framlyktor, bra skick vill jag minnas. Har suttit på en Pre-facelift. 400kr paret. *Kadett C motorhuv, till pre-facelift. Ingen rost vad jag kan minnas. Spraylackad mattsvart, gul under. 500kr *Kadett C grill, pre facelift. Bra skick! 300kr. *Drivaxlar med hjullager från Manta B bakaxel. 2st, 300kr st. *Bakaxel hus, rostigt utvändigt men helt klart räddningsbart! Manta B. 200kr. *Alustrut utan axel invändigt från ovan Manta B axel. 100kr. *Rekord E bromsok, glidok, troligen för solid 246mm skiva. Okänt skick. 150kr paret. *Kadett C bromsok, 2 kolvs ok (48mm kolvar?) för 236mm solid skiva, passar kanske 246mm skiva med. *Fungerade bra då dom togs av. 200kr paret. (tror jag har nya belägg som medföljer till dessa också) *Manta A bromsok, 2 kolvs ok. 48mm kolvar. Okänt skick, men är inte synligt rostiga. Kan vara renoverade, alt bara uppmålade. 200kr paret. *Komplett låssats Rekord E inkl tändningslås och låscylindrar. 200kr. *Bromsservo Omega A 2.0, fullt fungerande (kan mäta diameter om så önskas) 50kr. *Kadett C Post-facelift sidolister, komplett set i bra skick. 300kr. *Kadett C Pre-facelift sidolister, alla utom passagerarsidans framskärmslist i fint skick. 300kr. *Rekord E 4vxl spakställ. Med detta spakställ i en Kadett C med CIH slipper man ta upp ett nytt hål för växelspaken! 300kr. *CIH 4 växlade lådor. Vill minnas att jag har 2st kvar, men osäker på om jag bara har en eller om de är två st kopplingskåpor. 500kr st. +100 för en kopplingskåpa också. *Kortad kardan för att åka med CIH, 4-pet och Ascona/Manta bakaxel i Kadett C. Gjort på firma (kostade 1500) säljes för 700kr. *Eventuellt kommer jag även att ha en 2.2a till salu, dock utan sprut, samt en komplett Ascona B bakaxel. Med andra ord ett komplett "kit" för att bygga en Kadett C CIH mekaniskt sett. Motordelar: *C20NE topp inkl kamhus. Har varit med om ett ras, ventilstyrningen är skrot och en massa fula märken i kanal och f-rum. Lämpligt portnings ämne. 100kr. *CIH 2.2 topp. Bör ses som ett portnings ämne. Ytrost i kanaler och f-rum, vissa ventiler mer eller mindre fastrostade (= ventilstyrningar måste bytas). 400kr. *CIH 2.2 samt 2.4 ventilkåpor. Tror jag har 3 eller 4st. 250kr styck. *CIH 2.2 vev. Okänt skick än så länge, men kollar upp det om intresse finns! Motorn är Ej skuren, men det är ytrost i loppen. vevhuset är dock oljigt och svart så den bör vara bra. 500kr. *CIH 2.2 block. ytrost i lopp och kylkanaler. Måste nog borras är jag rädd.. 200kr. *CIH 2.0 (eller mindre, låga insugsportarna) topp, ser något portad ut, kanske matchportad? 400kr. *CIH 2.0E topp, orörd målad svart vill jag minnas. Ser ut att vara i bra skick. 400kr. Enem P2 kam i fint skick, bytes gärna mot en kam mer lämplig för turbobruk! I10 Turbo t ex, eller TG 44T, TG75T eller liknande. Kan om det behövs lägga pengar mellan. 1500:- Utöver detta så har jag en mer eller mindre komplett Manta A, dit jag även har extra uppsättningar med lampor både fram och bak tror jag, som reservdelsbil. Samt så ska jag hämta en komplett Rekord E 2.2 som kommer skrotas ner under sommaren. Det finns även en dörr till Celica (86-90) i bra skick men kommer inte ihåg vilken sida... samt de mesta i kromväg till Anglia med sneda bakrutan. Söks nått från Mantan eller Rekorden så PM'a vad ni söker så kollar jag vidare. Listan kommer förmodligen uppdateras med fler saker under juni månad med. Jag går nå här, på mail JohanEriksson@msn.com och på tfn 070 356 1917. KOM OCH HANDLA!
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
![]() |
SÄLJES
|
882 besök totalt |