| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
nästa generation "speedster" sluuurp.
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2573 totalt) |
|
dräggel dräggel dräggel villhavillhavillha....... http://www.fast-autos.net/pontiac/po beräknat pris 2005 i usa med kompressormotor på ~240hk 20000$!!!!!! _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
det är den som skall ersätta speedstern enl gm usa.
iofs kanske han menade att den skulle vara efterföljaren till dagens speedster för försäljning där, eftersom den nuvarande inte får säljas i amerika. såg en bild på en daewoo speedster utställd på en flygplats i korea
hoppas att det kommer en strippad version av denna bara. men snygg, det var den tycker jag. hmmmmm klass4
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
det har ju panos:en också den är ju hyggligt snabb _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
om man nu vill ha en bil med motor fram, drivning bak med kaross i stålplåt och öppen - varför inte bara satsa på en Miata från början? Den har ju allting rätt utom just motorns cylindervolym.
Jag ser att denna är väldigt lik på många sätt. Inget nytt under solen
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Haha, nu var det ju inte så jag menade! Tyckte också att den var _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
|
det var ett uttalande av nån tjomme på gm:s pressavdelning/el likn. han kanske hade dragit åt slipsen för hårt och fått syrebrist.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Gick det inte ett rykte om att Solsticen dessutom skulle vara grund för en kommande Saab Sonett?
Fast jag har också för mig att Saab förnekade det sedan. Det är synd att den ska vara så tung, 2860lbs betyder ju att den är nästan 500 kg tyngre än en Speedster. Men priset är det ju inget större fel på. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
Det var snack om att Saab skulle bygga en ny Sonett baserad på Solstice, men det föll tydligen, enligt Saabs VD eller chefsdesigner eller nått, på de nya krockreglerna för gångare i EU. Trist, men det verkar som eran med små lätta öppna sportbilar är över i Europa.
|
||||
|
den är framtagen för usa-marknaden i första hand och om jag fått schysst info från england, så kommer det nog ett ballt bygge från lotus i Opel/vauxhall kostym inom nåt år.
som glassätarbil är ju solsticen "solklar" i mina ögon. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Miata, MR2 och Honda S2000? Kanske inte lika superlätta som Elise men ändå ganska rejsiga verkar motorjournalister tycka
|
||||
Nej iofs... Men Miatan och MR2'an baserar sig på ett Brittiskt koncept försvarar jag mig med
|
||||
MGF/TF är juh ett syskon till Elise&Speedster vad jag förstått. Men Barchetta? Jag har inte hört någon som jublat över dess sportighet
|
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2573 totalt) |