Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (39280 totalt) |
Re:
Slungdiffen innebär ju fler delar än vanligt = mer som kan gå sönder. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Re:
Hej Björn! Man måste först och främst tacka så mycket för provturen i "pärlan"häromkvällen. Det var ett jäkla drag i Caprin och man känner sig "medskyldig" till att bakaxeln gav vika. Hoppas du hittar felet snabbt och kan testa den i Sala till helgen. Till övriga rejsianer måste jag bara berätta att det här är ett riktigt fint och fett bygge med egen design. M.v.h/Lars-Åke _________________ Lars-Åke Östlin |
||||
Ja det kan bli så när "gubbarna " roar sig ...men det var bättre att det hände då och inte när man tagit sig till Sala ,åkt ett varv och sedan kört sönder ,det hade vart riktigt surt
Frän Siroco föresten , Sätt lite fart på den ...den såg lite sugen ut på att komma ut ur garaget _________________ Björn Liedström |
||||
Re:
Min 1031 har då fått smaka en 500 varv på bana med alltifrån 220hk-450hk-600hk. Samt klistrad strip, diverse gatrace med r-däck och slicks, hjulstuds och andra argheter. Inga rasade delar änsålänge ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
du har haft tur än så länge ![]() _________________ //Johan Karlsson |
||||
Du är välkommen ...tror att du hittar
Bakaxel är fixad och klar för nya drabbningar ,fortfarande en slungdiff men med låst slungvikt så den funkar ungefär som vilken lamelldiff som helst (vi får se hur länge) Nu får man kolla runt lite efter åk datum ,Tyvärr så gick inte Capri'n genom SBP så en reggning som ombyggt fordon väntar (2a på för hög motoreffekt ???) besiktningsmannen var varken döv eller blind vilket hade underlättat tror jag...Så nu vet jag inte ..är det ett alltid krav att fordonet är godkänt hos SBP för att åka på bandagar ? Skulle vara bra att veta Hittade en "motorbild" också ![]() _________________ Björn Liedström |
||||
Nu har Capri'n vart hos SBP och blivit godkännd så nu är det väl bara leta åkdagar och prova ut grejorna ,det har redan hunnits byta ut detaljer som inte riktigt hållt måttet men det 1a året efter "helrenovering" brukar inte vara problemfria
_________________ Björn Liedström |
||||
Kom tillbaka från Sala Racingpark nyss
Nu har man provat bil på bana för 1a gången i livet ....fy f...n vad kul ,Det finns en dela att jobba med i vinter också bättre framvagn ,bättre bromsar osv Måste montera en justerbar bromskraftregulator också då det gärna vill låsa på bakhjulen om man inte passade sig Får passa på att tacka de som var där för de instruktioner ,hjälp med däcktryck osv tur att de som hållit på ett tag vill dela med sig av sina erfarenheter Det vart iallafall inget ras på något denna gång så nu verkar grejorna fungera ![]() _________________ Björn Liedström |
||||
Var i Rättvik och provade deras hillclimb... vart ju intressant att åka på grus... men var gör man inte för show'en inte en meter gick det rakt men massor av grus skyfflade man bort från backen.....
http://www.youtube.com/watch?v=AygOP ![]() Blir väl Gelleråsen (Fordklubben) i helgen . ska bli riktigt roligt _________________ Björn Liedström |
||||
Oooh, vilken ball bil! Så ska den se ut caprin
![]() _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
Re:
Även jag var där och gasade... skoj som attans. Fin bil du hade knåpat ihop.... lät gött ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Tackar för det ... Magnus jag tror att motor bak var melodin för backrace ,dessutom så kunde ju du köra lite mera jämnt än en annan
Var ner på Gelleråsen i helgen med ford klubben och åkte ...riktigt roligt fast både chauffför & bil behöver lite "upplärning" innan det börjar gå fort . Tyvärr så pajade den "skottsäkra" 1031 bakaxel igen men jag han och åka en hel dag innan det rasade på sista åkningen så det var tur i oturen.... bra att volvodelar är billiga...blir väl till att skruva isär och kolla vad det var denna gång då _________________ Björn Liedström |
||||
Ja motor bak och tätstegat är bra för backen! men stora grejen är Däcken... åkte med semi R- däck första året jag var med, lyckades iof med jämna tider men man åkte på guds försyn
![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Köp en riktig diff o byt alla lager då håller det.
Åkte 10.71 på 402 med min axel igår. ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Jo så är det nog men denna gång var det nog lindrigt ,tror packboxen till hjullagret eller hjullagret gav upp pga värmen i bromsarna för bakaxeloljan kom ut i navet på bakbromsen Sviestad ? Är det anmälan ? hur, var ,när ? _________________ Björn Liedström |
||||
_________________ Emil Jönsson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (39280 totalt) |