Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S Works GP -06 MINI Cup
<<   1, 2, 3 ... , 25, 26, 27   >>
4 besök senaste veckan (129257 totalt)
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 909



Re:

BTG skrev:
Wow Måns. Det var lite oväntat men såååå rätt!! thumbs up thumbs up thumbs up

Grattis! Om några år kan jag köpa din eller Johans.


Apapapapap! Jag tror jag står först i kö på Johans.
Men för tredje gången i mitt liv så säger jag aldrig mer en vit bil, så den här hoppar jag

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Såld till Gustav, MINI-säljare på Förenade Bil, för eget bruk på banan thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Fick tillfälle att ingående pressa en Mini Challenge bil på Mantorp i helgen, undrar lite över hur fort du åkt med din?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Re:

Dignell skrev:
Fick tillfälle att ingående pressa en Mini Challenge bil på Mantorp i helgen, undrar lite över hur fort du åkt med din?


Mårten, när du säger pressa menar du bakom ratten eller bakom bilen med din egen?

Fick du till några bra tider?


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Johan Sjöström skrev:
Dignell skrev:
Fick tillfälle att ingående pressa en Mini Challenge bil på Mantorp i helgen, undrar lite över hur fort du åkt med din?


Mårten, när du säger pressa menar du bakom ratten eller bakom bilen med din egen?

Fick du till några bra tider?



Jag körde själv, riktigt grym kärra välbalanserad och fin, kände mig otroligt trygg med den direkt och redan efter 5 varv var jag nere på 1:33 tider.
Bästa varvet efter ca 20 körda varv landade på 1:31,9
Vågar nog säga att det går att puttsa minst en sekund till på det om jag skulle fått nöta lite mer på en svalare dag.
Hade varit riktigt skoj att se vad en tävlingsförare gör för tider med en Challenge.

Allt finns på film som kommer i min tråd så fort jag får tid att redigera

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Fan vad skoj, kanonfina tider Mårten och mycket av det ligger nog i dig o inte bara bilen. Hade varit skoj att prova en bil som är både välbalanserad och snabb.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Johan Sjöström skrev:
Fan vad skoj, kanonfina tider Mårten och mycket av det ligger nog i dig o inte bara bilen. Hade varit skoj att prova en bil som är både välbalanserad och snabb.


Jag är bara otroligt tacksam att jag fick förtroendet att testa. Normen kring hur en FWD bli ska kännas är satt skulle man kunna säga.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Fick tillfälle att ingående pressa en Mini Challenge bil på Mantorp i helgen, undrar lite över hur fort du åkt med din?


Jag såg någon bild på att det var den nyare R56 MINI Challenge med turbo.
Den nyare versionen är något snabbare, och lättare än den äldre R53 MINI Challenge med kompressor.

Om jag minns rätt (från tillfällen där tidtagning tilläts pga tävling) med r-däck:
Mantorp 1:35:XX
Anderstorp 1:55:XX
Det ska stå någonstans i tråden, men jag hoppas att minnet stämmer.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Dignell skrev:
Fick tillfälle att ingående pressa en Mini Challenge bil på Mantorp i helgen, undrar lite över hur fort du åkt med din?


Jag såg någon bild på att det var den nyare R56 MINI Challenge med turbo.
Den nyare versionen är något snabbare, och lättare än den äldre R53 MINI Challenge med kompressor.

Om jag minns rätt (från tillfällen där tidtagning tilläts pga tävling) med r-däck:
Mantorp 1:35:XX
Anderstorp 1:55:XX
Det ska stå någonstans i tråden, men jag hoppas att minnet stämmer.


Ja det stämmer att det var en R56, även denna rullandes på R-däck

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Dags att pensionera fransosen, och köpa en MINI nu då?
Welcome to the darkside

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Dags att pensionera fransosen, och köpa en MINI nu då?
Welcome to the darkside


Haha njae, en fabriksbil är alltid en fabriksbil jag vill inte ha en trailerqueen utan något jag kan fräsa ner till ringen med ifall jag får lust. Snarare blev jag upplyst om hur det ska kännas och var de största skillnaderna mellan bilarna finns (läs var jag ska uppgradera ). Minin har rätt mycket mer mos än i Clion och vridet gör att den kommer upp i fart snabbare, intressant nog var toppfarten på långrakan exakt samma i båda bilarna, troligen pga aerodynamiken. Störst skillnad i varvtid enligt logg i greppnivå och bromsar, inte i motor.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Re:

Dignell skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Dags att pensionera fransosen, och köpa en MINI nu då?
Welcome to the darkside


Haha njae, en fabriksbil är alltid en fabriksbil jag vill inte ha en trailerqueen utan något jag kan fräsa ner till ringen med ifall jag får lust. Snarare blev jag upplyst om hur det ska kännas och var de största skillnaderna mellan bilarna finns (läs var jag ska uppgradera ). Minin har rätt mycket mer mos än i Clion och vridet gör att den kommer upp i fart snabbare, intressant nog var toppfarten på långrakan exakt samma i båda bilarna, troligen pga aerodynamiken. Störst skillnad i varvtid enligt logg i greppnivå och bromsar, inte i motor.


vad hade ni för topp fart då 210 eller nåt?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Johan Sjöström skrev:
Dignell skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Dags att pensionera fransosen, och köpa en MINI nu då?
Welcome to the darkside


Haha njae, en fabriksbil är alltid en fabriksbil jag vill inte ha en trailerqueen utan något jag kan fräsa ner till ringen med ifall jag får lust. Snarare blev jag upplyst om hur det ska kännas och var de största skillnaderna mellan bilarna finns (läs var jag ska uppgradera ). Minin har rätt mycket mer mos än i Clion och vridet gör att den kommer upp i fart snabbare, intressant nog var toppfarten på långrakan exakt samma i båda bilarna, troligen pga aerodynamiken. Störst skillnad i varvtid enligt logg i greppnivå och bromsar, inte i motor.


vad hade ni för topp fart då 210 eller nåt?


187 i GPS fart

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Vmax 189.5

och ändå är ni ljusår snabbare runt banan thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Johan Sjöström skrev:
Vmax 189.5

och ändå är ni ljusår snabbare runt banan thumbs up


Ja lite kul på något sätt att det inte är långrakan som är avgörande,

Misstänker att lägstafarterna i kurvorna är mer svårslagna

Vänstern efter krönet: 137,3
Kurvan in på start och mål: 74,9
Kurvan efter start och mål: 120,0
Mjölby: 86,8

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



återkommer med lite jämförelser men du har alldels säkert mer än rätt

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Johan Sjöström skrev:
återkommer med lite jämförelser men du har alldels säkert mer än rätt


Ska bli kul att se, kanske ska flytta in denna diskussion i min tråd igentligen. Eller kanske i analystråden?!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Vänstern efter krönet: 122,5 (-14.8km/h)
Kurvan in på start och mål: 70,4 ( -4.5km/h)
Kurvan efter start och mål: 113,4 (-6.6km/h)
Mjölby: 81,8 (-5km/h)




_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Seglan
Frillesås
Här sen Sep 2014
Inlägg: 5



Mini Cup

Tjenare!

Har precis införskaffat en Mini Cooper Works GP som jag kört lite på Falkenberg och Kinnekulle i år!

Men låter väldigt intressant med er Mini Cup då det hade varit grymt kul att få lufta den mot några andra Minis!

Vart kan man hitta mer info om serien och div trackdays?

Mvh,
Philip




_________________
Philip Carlson
Citera
sebo
lomma
Här sen Okt 2007
Inlägg: 86



mini

hey Philip.
du er nok havnet i en gammel tråd ??
der er nok kun timeattach som gælder for din mini bla. med bmw..
trackdays er der derimod flere av ???
ms-racing kan rekomenderes..

mvh niels

_________________
niels hansen
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Tror även att du är välkommen att köra i BMW Cup!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S Works GP -06 MINI Cup
<<   1, 2, 3 ... , 25, 26, 27   >>
4 besök senaste veckan (129257 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande