| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Små tvådelade bromsskivor, var hitta?
|
3052 besök totalt |
|
Hej! Söker efter små tvådelade ventilerade skivor att sätta bak på min Alfa 75. Tänkte göra egna bells för montering på orginalposition. Det finns ventilerade skivor Alfa org, men dessa har slutat tillverkas och går inte att lösa för vettiga pengar. Med "små" menar jag ytterdia på O250mm och innerdia på slitytan O162,5mm. Tanken är att använda org bromsok med distanser mellan okhalvorna. Har kollat på lite hemsidor men alla skivor jag hittat är alldeles för stora. Borde väl finnas någon liten bil som andänder lösa skivor med bells? Eller finns det någon annan skiva från någon bil som är lika platt som Alfa skivorna är?
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Hej!
Fick tips om en liknande skiva till någon Subaru. Någon som vet vilka Subbor som har dessa skivor? O275
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
|
||
|
Grymt! Var inne på den sidan coh snurrade men hittade inte sökmotorn. Verkar finnas en del obskyra bromsskivor. Hittade några ventilerade grejer i diameter 250 som ser platta ut.
||
|
Re: Små tvådelade bromsskivor, var hitta?
Nåt sånt här? http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=351 Har två st beg om du vill ha något att prova på. _________________ N i c l a s E m d e l i u s Caterham CSR |
||
|
Re: Små tvådelade bromsskivor, var hitta?
Ser ut att kunna funka det också. Vill du skicka dem? Kostnad? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
It's a deal! Jag PM'ar adress så får du bara berätta portot så sätter jag över pengar. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
|
||
|
Tack för tipsen. Nu verkar E30 260mm dia ligga närmsta till hands. Bromsskivorna sitter ju direkt på lådan på Alfan så tjockleken måste stämma så man slipper åtgärda drivaxlarna. Bromsoken går ju schimsa ut om skivan inte blir lika platt som orginalet.
Ska bli spännande att klämma på Caterham skivan som pratades om här ovan. De verkar lovande. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
Ok, köpa var? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
Du råkar inte ha en ritning på dina bells? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Det var bara nio år sedan så visst har jag det, i äkta 2D
http://www.alfetta.se/files/other/wilwood250rear.zip _________________ Jens Roos Alfa Romeo Alfetta GTV TBi - 1980 (CAR Challlenge) "Troligen inte helt hundra" |
||
|
Re:
Mycket riktigt, dia 256mm och helt platt ventilerad skiva. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Skulle denna fungera?
http://webkat.mekonomen.se/images/ma Den är till Nissan 200sx S13 årsmodellerna 89-91 Edit: Missade visst att den skulle vara platt. _________________ Tim Karlsson 200sx S13 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3052 besök totalt |