| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa splitter stag / vantskruv?
|
4158 besök totalt |
|
Vart kan man köpa vanskruv med fästen för att stabilisera upp framdelen på en splitter? Har tittat runt men bara hittat fasta varianter av tuning model på tex realcar. Men söker med skruv så man kan justera dom. Stort pluss om dom inte är för tunga och otympliga. Är liknande dessa jag söker. http://aprperformance.com/index.php? Smidigare om det går att få tag på i sverige. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||
|
Re:
Även bilbutteriks har vantskruvar i rostfritt. _________________ Roland Johansson |
||
|
Själva vanskruven är ju lätt att få tag på men ändarna kanske är lite svårare eller har dom det där dom säljer vanskruv kanske ?
Är sådana här jag behöver
_________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||
|
Jag inser att det inte svar på din fråga, men det är ju rätt bra om splittern kan röra sig uppåt, dvs att du använder bara vajrar och vajerlås. Det ser ju inte så blingigt ut men det ger den stabilitet du behöver för funktionen då kraften enbart är nedåtriktad förutom när du råkar ut för kontakt mellan splitter och underlag...
_________________ Tord Ringenha11 |
||
|
Biltema har som sagt mkt fina vantskruv i rostfritt material från M6 o uppåt, "Båtavdelningen", samma som på länk o bild du visat, fästena gör man enkelt själv, beroende på hur vinklad ytan där dom skall monteras på spoilern är.
Se näst sista sidan på min tråd, där finns detsamma! _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
|
Ännu ett svar som är OT.
Fäst en gängad rörhylsa i stötfångaren och använd dig av en lagom lång gängstång med en nylock på ovansidan av splittern och en under. Enklare, billigare och lättare. Samt fullt justerbart. Men kanske inte lika blingsnyggt.
_________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
|
gängade stänger fyra stycken, två bak som sitter med en lååång mutter (vad det nu heter) förängd till en bult med försänk huvud. Två fram som synd här, vinkel järn och gängade stänger: http://www.spvm.se/uploads/images/Ga
Träskiva och lite aluminium, funkar dunderbra. När jag kör på något så viker sig det gängade stängerna, men allt sitter kvar, och den viker uppåt framåt, så däcken tar inte i. Gängade stänger är billigt och lätt att byta. |
||
|
www.maskindelen.se har lite roliga länkar och skit, som dom i änden på vantskruvarna ovan.. kan vara värt en kik..
exempel: http://www.maskindelen.se/maskinkomp vill man ha rörelse uppåt kan man ju modda cykelpumpar så dom ser ut som vantskruvar om man vill ha bling
_________________ //Johan Karlsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4158 besök totalt |