Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1504 besök totalt |
Tider
om ni anger varvtider runt nordslingan så bör ni ange om det är BTG-tider eller uppskattade tider för ett helt varv, ni avser! Det är en jävulsk skillnad på att åka 9,00 BTG jmf med att åka 9,00 runt hela varvet(c:a 8:25-8:35 BTG)! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Kan man inte bara gå efter BTG tider här på rejsa? Tiden ska väll gälla för den sträcka man kört o inget annat! Jag menar på vilkan annan ban lägger man till några meter o sen gör man ett överslag på vad man har för ca tid!!?
Helt ok att man sedan för egen del tar en ca tid vad varvet tar, om man nu vill jämföra sig med nån biltest där dom kört helvarv. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Man avser mig! ![]() BTG betyder Bridge To Gantry. Bron (precis efter turistutsläppet) till Stålställningen (nära innan turistinfarten) Jag delar föv uppfattningen att default på rejsa.nu bör vara BTG-tider. Det är sällsynt att kunna köra fullvarv för "vanliga dödliga" plus att ev. uppskattningar känns som ett svajigt mått. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Inte på rejsa.nu vad jag vet ![]() Men här finns det en massa tider: http://www.nordschleife.no/ _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
I "Sparade trådar/FAQ"-forumet hittade jag en som heter VARVTIDER, där finns nog en hel del. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Edit: Det var visst inte så många ändå... _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Inte BTG väl? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Tror att 20,832 är BTG, för jag känner igen en del av tiderna som står där. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
20,8 är fullt varv. SportAuto använder 20,6 i sinna tester (kör inte rakan vid T13). BTG är betydligt kortare. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1504 besök totalt |