Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW Alpina B8-95.
3537 besök totalt
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare

På grund av ändrade förhållande måste jag tyvärr sälja min ögonsten. Bilen är en BMW Alpina B8 sedan, nr 27 av ca 90 tillverkade (totalt tillverkades B8:an i 221 ex!) Denna ex importerades 1997 vid 2500 mil och har ägts av entusiaster sedan dess som vårdat denna bil väl, den har aldrig körts på vintern vilken märks på skicket. Bilen är helt rostfri! Mycket dokumentation finns så som s-bok och massa kvitton på delar och service. Den är nybesiktigad och skattad. Jag har nyligen gjort en genomgång av bilen och bytt massor av packningar, olja och filter och kylvätska. Det finns ett coilover kitt (XYZ) monterad på bilen som har suttit på bilen i ca 200mil, det finns även ett helt nytt litet baslåda och slutsteg som kan följa med bilen beroende på hur mycket bilen blir såld för. original fjäderben finns kvar och är i bra skick och medföljer bilen (eller monteras på bilen av mig istället för coilover kittet!) Även komplett sett med vita blinkers finns till bilen och det medföljer bilen. (Gula monterad på bilen just nu)
Bilen är utrustad med klima, farthållare, el-hissar fram och larm. Bilen är entusiast försäkrad hos If genom Alpina CS till ett värde på upp till 200 000:-. Carfax rapport finns tillgängligt men visar bara bilens historia i SV. Pris: 185 000:- eller bud.

abbe(a)m3e30.se

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Alla behöver inte höra av sig på en gång! En i taget räcker!

BMW Club Schweden.
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004

Hade inte garaget redan varit fullt så hade den nog stått hos mig nu...

BMW 540i xDrive -21
BMW 120i -26
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003

Re:

BMWRickard skrev:
Hade inte garaget redan varit fullt så hade den nog stått hos mig nu...

Jag har plats men inte pengarna.. Rickard du får ställa den hos mig, jag kan tom motionera den åt dig ibland..

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Men grabbar, det handlar ju om pivoteringar och alla problem går att lösa om viljan finns!

Seriöst, skulle ju helst se att den handlar hos entusiast som uppskattar bilen och ser det unika med bilen. Men blir den inte såld så blir ju inte jag så ledsen då som det ser ut idag så är inte försäljning ett måste utan det förnuftigaste! Men det är ju inte det roligaste valet!

Kan även tänka mig ta en driftsäker bruks bil med låga ägande kostnader i byte, då för ett värde av 60-70 tusen. BMW är ju då prioriterat!

BMW Club Schweden.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Om avslöjar att man tänkar tvångsmata bilen med luft, får man fortfarande köpa den då?

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Re:

erikjakan skrev:
Om avslöjar att man tänkar tvångsmata bilen med luft, får man fortfarande köpa den då?

Så länge du betalar mig så är det ditt val att göra vad du vill med den! thumbs up MEN, det är nog svårt och göra det utan att bygga om karossen! Det är trång där fram.....

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Kan ta bruksbil i gott skick till ett värde av 30 000:- i inbyte!

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Upp! thumbs up Bruksbil har jag köpt så byte är inte aktuellt längre!

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Kan ta en FIN M535 E28 eller E30, E36 cab i byte!

BMW Club Schweden.
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004

Men ska du sälja finbilen nu... vad ska du putsa på sen då.... i.o.f jag har flera som behöver puts...

Har du E39:an kvar?

///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Re:

E21 Racing skrev:
Men ska du sälja finbilen nu... vad ska du putsa på sen då.... i.o.f jag har flera som behöver puts...

Jag måste inte sälja den men bör göra det då det är enklast! Huvud problemet är att jag förvarar den hos min ex just nu (huset jag hade) men går och väntar på att hon ska säga ifrån! Så tycker jag det vore smartast och ha pengarna tills vidare på banken hur kul det nu är!

Den E39:a du menar sålde vi då vi ägde den tillsammans, men jag har en annan 00:a fast sedan. Du råkar inte ha M-front till den liggande?

BMW Club Schweden.
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004

Re:

Abbe o skrev:
E21 Racing skrev:

Jag måste inte sälja den men bör göra det då det är enklast! Huvud problemet är att jag förvarar den hos min ex just nu (huset jag hade) men går och väntar på att hon ska säga ifrån! Så tycker jag det vore smartast och ha pengarna tills vidare på banken hur kul det nu är!

Den E39:a du menar sålde vi då vi ägde den tillsammans, men jag har en annan 00:a fast sedan. Du råkar inte ha M-front till den liggande?

Jaha, så ni har gått isär, tråkigt.
Men lite synd ifall du säljer Alpinan, så himla häftig bil, inget man hittar för många av inte....
Okej, är det 525 eller du har nu? ...köpte själv en E39 528 i förrgår.
Har tyvärr ingen M-front o sälja.
Ha det bra!

///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Japp, 525:a! Det finns till och med två B8 i Gävle nu, en likadan som min fast grön!

BMW Club Schweden.
Citera
SÄLJES
3537 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande