Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Most fun? Drive a slow car fast or a fast car slow?
2326 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

thumbs up

Gissa vilken som kom "top of the list"... nu får några vatten på sin kvarn

Fixhult
Här sen Apr 2004

Magnus Thomé skrev:
Gissa vilken som kom "top of the list"... nu får några vatten på sin kvarn
Nja, det var ju ingen direkt rangordning, men vissa var mer självklara än andra (318is, Fiesta Mk1, Chevette, ...).

Och min sugdieselCaddy var ju inte med om man vill ha bilar som är skoj upp till 100, sen börjar de bli skrämmande.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Min Citroen C1 var inte heller med

Men den säljs nog inte i USA.

Och "top of the list" var ju lite luddigt precis som du säger men det kan ju de som gillar bilen strunta i thumbs up

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

När de nämnde Honda Accord, kom jag att tänka på den första Civicen som kom till Sverige, var inte den också bakhjulsdriven och typ fem meter kortare än t o m Toyota Starlet? Finns det såna Civicar kvar ännu?

EDIT: Nähepp: FWD: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_(first_generation)

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hade inte alla Alfasudar rostat bort så hade den säkert platsat också

Bromma
Här sen Nov 2002

Finns det nå' rent tråkiga bilar? Jag tycker att alla bilar jag kört är roliga på en kurvig väg. Visst, en Porsche 964 är väl roligare en en Peugeot Boxer. Men visst fan är Peugeot Boxern också kul att köra.

Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Finns det nå' rent tråkiga bilar? Jag tycker att alla bilar jag kört är roliga på en kurvig väg. Visst, en Porsche 964 är väl roligare en en Peugeot Boxer. Men visst fan är Peugeot Boxern också kul att köra.

+1

Men att köra en sprillans M5'a på 70-väg med fartkameror varje km är bekvämt men inte lika underhållande som att köra den med C1'an. Typ. Som exempel alltså...

Tyresö
Här sen Feb 2003

NiklasFalk skrev:

Har du provat Toyota Prius? Eller valfri SUV?

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Magnus Thomé skrev:
NiklasFalk skrev:

+1

Men att köra en sprillans M5'a på 70-väg med fartkameror varje km är bekvämt men inte lika underhållande som att köra den med C1'an. Typ. Som exempel alltså...
Fördomar - attityd - förväntningar - förhoppningar - upplevelse. Det finns en del lager av blockeringar innan man tillåter sig själv att glädjas.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Bosse L skrev:
NiklasFalk skrev:

Har du provat Toyota Prius? Eller valfri SUV?

SUV har jag kört. Det är kul att svänga med en sån.
Prius har jag inte prövat. Men efter att ha sett en sån på Challenge så verkar det som att man kan ha kul i en den med.

Jag förstår dock vad du menar... Nej, SUVar är väl inte de mest underhålande bilarna.

Här sen Feb 2003

Ja, jag är nog för kräsen när det gäller en direkt körupplevelse, blir numera lätt uttråkad i det mesta med artificell körgäldje.
Tycker inte ens så värst många nyare sportbilar är så speciellt underhållande på en kurvig landsväg, men däremot bekväma.
Tungt, väldämpat och en isolerad körkänsla verkar vara vad dagens bilkonsumenter anser är körglädje...
Jag ger slaget förlorat och gungar vidare på landsvägen med min 9-5:a numera komfortanpasssad med smalare högre hjul. Stötohoppchassi och lågprofilare numera på tippen.
Å andra sidan är jag så bekväm numera att jag svårligen kan tänka mig en 7:a möjligen en +8

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Tycker om de flesta bilar som inte är tokunderstyrda vilket i princip alla tyngre bilar är i tvära kurvor.

Några som är kul är faktiskt typ hantverksbilar då de ofta har hård fjädring bak för att kunna lastas och därigenom är roligare än de flesta så kallade sportiga bilar läs golfar, audi, osv.

Annars är alfa transaxelbilar trevliga, Skoda felicia 1,3 kombi (se hantverksbilarna), Renault twingo med hård fjädring och breda däck och givetvis förra generationen Honda Civic typ R osv.
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

O jag som funderar så smått på en beggad Caddy, som dragbil när Fvee är klar. Låter som ett bra val även ur nöjesperspektivet? Har aldrig tänkt i de banorna.

Citera
Bilder o videos
Most fun? Drive a slow car fast or a fast car slow?
2326 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande