Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 7082 besök totalt |
Filma när man kör på ringen?
När jag kollade på en incar film från ringen nyss slog det mig att det var ju förbjudet nyligen.... ![]() När hävde de filmförbudet? . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Du kan hyra kamera för 29 Euro per dag, då är det helt lagligt
![]() Sen kan man ju såklart sätta upp en kamera efter du passerat bommen, men det är ingenting som är godkänt.... |
||||||
Re:
Var hyr man kamera? Hyr man en kamera eller ett fototillstånd? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Det är såna där vanliga Go Pro Hero HD eller vad de heter. Finns en bod på parkeringen bredvid där de säljer souvenirer, går inte att missa ![]() |
||||||
Eller så gör man en dold installation och låter bli att pilla med det på parkeringen. Har filmat allt i några år nu utan att bli påkommen, har till och med använt filmen i en polisutredning för att visa att jag var oskyldig.
![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Intressant, och detta var en fullt synlig installation som du åkte genom bommarna med? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
http://www.youtube.com/watch?v=PUYdi43qXHc _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||
Re:
Den satt på min halvbur precis bakom framstolarna, hur synlig den var från deras höjd vet jag inte men det var ingen dold installation. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Jepp det har blivt mycket sånt därnere nuförtiden. Lite hjärta och mycket pengar ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Jag använde min telefon att filma med i höstas, satt väldigt synlig i rutan. Två gånger på typ 15 varv blev jag ifrågasatt, då sa jag att jag inte filmar utan bara gps-loggar, då var det lugnt.
![]() |
||||||
Re:
Upp med filmerna då! ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Finns på röret (en iaf) http://www.youtube.com/watch?v=Xn0mZ |
||||||
Re:
Snyggt kört! ![]() (Slut på OT ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Tack ![]() En annan variant om man vill vara säker på att filma (om man nu inte jagar varenda hundradel) är ju att stanna till kort efter man passerat bommen å konerna och sätta igång utrustningen där ![]() |
||||||
Re:
Härlig attack av Dieseldoris ![]() Vill bara råda dig att inte gå över innercurb vid ingången i Hatzenbach. Bilen blir orolig inför början på zig-zagarna. Och kommer du fortare så kanske du inte hinner bromsa och svänga utan sitter i däcken. Däckshögar är obra och kostar! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Till er som funderar på att filma så rekommenderas att hantera kameran diskret.
De senaste helgerna så har personalen blivit klart nogrannare och verkar titta regelmässigt efter kameror. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
+1 Dom kollade min telefon flera gånger när jag var nere för några veckor sen. Men det var ju bara att stanna till efter bommen och rigga allt (iPhone med Harrys och en GoPro med sugpropp), var diskret och inte trotsig så går det bra. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 7082 besök totalt |