Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 51, 52, 53   >>
19 besök idag (278543 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Klurar vidare, håller du med mig Marcus om jag säger att det är riktigt dåligt fäste fram vid turn in men även ganska kass mid corner, minsta lilla km/h för fort mitt i svängen så började det bli väldigt vidare spår än vad man ville.

Nu minns jag inte vad det satt för däck på på Mantorp?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Här har det inte hänt mycket, mycket för att jag har varit less på fanskapet och bilar öht...

Lars Gustafsson skrev:
rekomenderar 968ans 19mm bakkrängare. Justerbar i 3? steg. Borde lösa problemet.


Björn skrev:
Konidämparna brukar inte vara någon höjdare då de brukar vara tokmjuka i kompression och drar man åt hinner bilen inte gå upp i rätt höjd.
Sen styvare bak, krängare eller fjädrar, kan du sänka den lite bak?


Lars Gustafsson skrev:
På 44an jag byggde för 100a årsedan körde jag med 100 N fram och 145 N bak. 30 mm krängare fram och justerbar 19 mm bak. (vikt tom ca 980 kg. Om jag minns rätt)
Var riktigt fin balans i den.


19 mm krängare beställd från Porsche, billig krängare men dyra gummibussningar...
Det borde hjälpa lite iaf, tyvär kommer den nog inte förrens i slutet på nästa vecka (om de kunde få tag i den).


Björn skrev:
Hur ser framhjulen ut? slitna på utsidan? När en bil börjar gå fort är däcken mer slitna på insidan än utsidan normalt. Bara några tipps.

De är slitna på utsidan, så det har itne gått fort.

[quote="Magnus Thomé"]Nyfiken på vad det är för hjulvinklar nu plus bilder på däckslitage, mest för att få hum om den biten är "i rätt härad" för bilen som den står och går nu.

Det här är framvagnen bara, har ingen bild på bakvagnen:
https://rejsa.nu/im/_2011/623_2011-07-11-imag0686.jpg

Bakvagnen ställdes som det "rekommenderas" för banåkning på en massa sidor.
Bilder på däcken kan fixas någon dag framöver.


Magnus Thomé skrev:
Står säkert i tråden men vad hade du för varm/kalltryck i däcken på Mantorp?

Det står inte... och jag komemr inte ihåg alls


Magnus Thomé skrev:
Är framvagn och dess geometri inkl styrväxel osv strikt original? Tänkte om det byggts om nåt med tanke på motorbytet.


Det enda som inte är original är övre topplagringen, där är det numer fasta plattor med så mycket camber det går. Sen sker camberjustering på originalsätt på skruven vid speindeln...

Magnus Thomé skrev:
Solly för så basic frågor men jag tänkte att bäst att basgrejer är i rätt härad innan du börjar rota för mycket.


Inget är för basic för mig... :-(


Magnus Thomé skrev:
Klurar vidare, håller du med mig Marcus om jag säger att det är riktigt dåligt fäste fram vid turn in men även ganska kass mid corner, minsta lilla km/h för fort mitt i svängen så började det bli väldigt vidare spår än vad man ville.
Nu minns jag inte vad det satt för däck på på Mantorp?


Jag håller med om hur du upplevde den, att det var riktigt ruggigt dåligt fäste i framvagnen upplevde jag ju förra våren på Gillinge också i början på dagen, men allt eftersom solen kom fram och det blev mycket varmare ute så rättade det till sig då.
Däcken var då... 225 breda fram och 245 bak, två olika märken och båda 16" (kommer inte ihåg profilen dock).


Just nu går den en dag i veckan till jobbet (om solen lyser) och jag funderar på om jag vågar mig iväg på en träff någonstans snart...

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Marcus Gustafsson skrev:
less på fanskapet och bilar öht...


Det skulle jag också bli med den där bilen Solly




På med bredare sulor fram och kolla hjulvinklarna så ska du se det blir skoj igen!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
less på fanskapet och bilar öht...


Det skulle jag också bli med den där bilen Solly

På med bredare sulor fram och kolla hjulvinklarna så ska du se det blir skoj igen!


Grövre (ställbar) krängare bak och att gå tillbaka till Toyo-däcken som jag har haft innan (205 fram och 225 bak) är där jag börjar. Jag hoppas på att det ger lite resultat iaf. ;-)

Hårdare bak kan jag annars inte göra den utan att byta fjädrar (tror det var ~140Nm/mm fjädrar och dämparna är ställda i hårdaste läget).

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Hoppas du löser det, krängaren är nog en bra bit på vägen. Men varför kör du så brett bak kontra fram? Kör samma runt om istället, 225or runt om är väldigt lagom. Många räserbilar 924/944 kör med samma runt om. Gissar att du har kring -2 camber bak?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Cédric skrev:
Hoppas du löser det, krängaren är nog en bra bit på vägen. Men varför kör du så brett bak kontra fram? Kör samma runt om istället, 225or runt om är väldigt lagom. Många räserbilar 924/944 kör med samma runt om. Gissar att du har kring -2 camber bak?


Jag kommer inte ihåg, men skulle gissa på något sådant.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Igår var det besöks på PSC's träff på Gillinge (eftersnackstråd).

Det som behövde fixas innan var ett avgasläckage, jag tror mer avgaser tog vägen direkt ut i friska luften än via katalysator och ljuddämpare. Jag tog en snabbtitt på om jag skulle byta krängare, men det fick va...

Så en sen natt följdes av en tidig morgon (det där med att lägga sig i tid är inte min styrka ). Jjag tror inte vingen gör någon nytta, men den monterades på morgonen och verktyg, domkraft, pallbock mm lastades (lika bra att räkna med strul... ). Så sent kom jag iväg och jag funderade ett tag på vilken väg jag skulle åka, genom stan eller Essingeleden där de höll på med vägarbeten. Äh, hur mycket folk kan det vara uppe så tidigt och som dessutom kör på Essingeleden... Så lite småstressad körde jag ut på Essingeleden i snabbare takt än vad polisen hade gillat, bara för att bli stoppad direkt.

Tydligen är det många som kör Essingeleden tidigt en lördagsmorgon, att det sedan bara är ett körfält av fyra öppet gör inte saken bättre. Lååånga köer...

Nåja, när jag väl svängde av motorvägen så såg jag roliga bilar framför mig, och de var på väg mot samma ställe som jag. Fast jag blev lite brydd när jag kom fram, det var ju en Peschå-träff men jag såg bara Porschar och Bmw's? Fast längst fram stod det något annat, en Eunos Roadster. Fast sen kom det lite mer bilar.

Betallösningen på förarmötet får ett stort plus, iaf från mig som brukar börja morgonen med att försöka hitta en bankomat på vägen till träffen. Kortbetalning... thumbs up

För min del började dagen med halk-konbana, en konbana på till mesta delen halkbana och lite asfalt. Vi började med att gå banan, och när man gick på halkbanan så undrade jag hur sjutton det kunde vara halt? Det kändes inte ett dugg halt när man gick på den...

Jag tänkte att jag skulle ta det väldigt lugnt första varvet iaf, men det sket sig totalt och jag seglade förbi första partiet koner utan att kunna göra något...
Nåja, man kan väl säga att bilfan inte passar så bra på en halkbana men man kan ha kul för det. Även om man tog det lugnt så understyrde det, oavsett växel jag försökte åka på så spann det massor, bromsarna kändes som att jag låste upp jämt. Och ja, jag försökte moderera gas och broms så gott det gick... Att sätta en bra tid var bara att glömma, istället var det bara att halka omkring och ha kul och se var gränserna på bilen gick. En riktigt snygg 360 grades spinn gjorde jag iaf men bra fart mot nästa port...

Efter ett tag var det dags för undanmanöver och instruktionerna löd: Kör rakt fram så fort ni vill, vid första konerna bromsar ni, vid andra så styr ni åt valfritt håll för att undvika hindret och när ni har passerat det så styr ni in för att passera genom porten. När man tittade på det så såg det mycket enklare ut att köra på högersidan, så jag började med det de första gångerna och det gick ju galant. Sen tog jag vänstersidan och ökade hastigheten lite... Första gången så fick jag välja om jag skulle ta en plaststolpe eller två, det gick bara rakt fram. Nåja, den gången tog jag en stolpe, lite senare tog jag nog alla med bredsidan på bilen... 37 km/h i ingångsfart var det snabbaste jag såg när jag klarade det på vänstersidan, men då gick det väldigt brett.
Min personliga reflektion över detta momentet: Kul, men det avtog snabbt... Oki, för att utveckla det mer så tycker jag att det är bra träning och det hade varit mycket roligare för mig att ha det först på dagen. Jag insåg efter första övningen att min bil (utan ABS och på numer gamla R-däck) kanske inte funkar så bra på halkbana, så att få det skrivet på näsan igen behövdes inte.
Men tokbra övning, och all respekt för de som tog tillfället i akt att öva så mycket som möjligt. thumbs up Själv ställde jag bilen efter ett tag och tittade på de som körde halk-konbanan, och väntade på den riktiga konbanan. Nu var jag riktigt sugen på den.

Efter lunchuppehåll så var det dags, konbanan liknade den från förra året så att hitta runt var inget problem. Men jäklar vad man fick ratta, i partiet innan vändningen så hann man ju knappt med att vrida på ratten. Det här passade mig och bilen mycket bättre än halkkörningen, och jäklar vad skoj det var.
Nåja, bilen är fortfarande understyrd och bromsarna tar lite dåligt men skitsamma, vädret hade ju dessutom gått från regn till solsken under dagen.
Bortsett från starten så gick hela banan på tvåans växel, det straffar sig iofs efter vändningen för då går det lite för långsamt för att det skall passa tvåans växel. Men jag vet iaf var jag tappar tid i banan, det är framförallt i vändningen och på sista varvet när man svänger tillbaka mot mål. Hade bilen varit lite mindre understyrd skulle "vändingen" ut på andra varvet och in i porten (de två portarna efter varandra gått bättre).

Efter andra rundan kom jag på mig själv med att vara riktigt andfådd, det tog mig några sekunder att komma på att jag knappt hade andats på den vändan, en lärdom till: att andas är bra...

Efter ett tag blev det halk-konbana igen, den här gången tog jag det faktiskt lite mer seriöst och då gick det bättre. Men det är roligare att köra på lite ställ... Nåja, det var kul men konbanan är roligare så efter ett tag när de flesta hade gett upp halk-konbanan så blev det dags igen. Eftersom det var eftermiddag började folk droppa av, den ena efter den andra... Till slut var det bara Magnus och jag kvar som körde, så man fick verkligen köra av sig! thumbs up

Så tack PSC för en riktigt dag! Jag fick verkligen köra av mig på konbanan till slut. Jag tror min bästa tid blev 59,20 sekunder, "bara" 5 sekunder efter Magnus (den snabbaste tiden vet jag inte vad det blev, men jag tror det var lite snabbare än Magnus för han satsade verkligen för att slå den ).

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Intressanta reflektioner, halt som attan var det! thumbs up Helt klart fördelar för de som körde med friktionsdäck på halkbanan gällande fäste, men r-däck var ju sanslöst roligt och på tvären!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Joan skrev:
Intressanta reflektioner, halt som attan var det! thumbs up Helt klart fördelar för de som körde med friktionsdäck på halkbanan gällande fäste, men r-däck var ju sanslöst roligt och på tvären!



Jupp, halt var det...
Jag hade väl egentligen en enda målsättning med halk-konbanan, att inte köra på några koner. Det är ju så tråkigt att sätta tillbaka dem...

Jag tror det hade gått mycket bättre på förmiddagen om jag hade tagit det mer på allvar, då var det mer kul att sladda lite och se hur bilen betedde sig.





Fast en fråga till PSC, de elever som normalt kör halkbanan sitter de också i en riktig racestol, sexpunktsbälte och hjälm när de sladdar runt i 20 km/h?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7605

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Marcus Gustafsson skrev:

Fast en fråga till PSC, de elever som normalt kör halkbanan sitter de också i en riktig racestol, sexpunktsbälte och hjälm när de sladdar runt i 20 km/h?


Haha, nej det skulle jag inte tro. Men däremot är nog rolighetsfaktorn lika hög.

Jag har sett vad alla skrivit om älgtestet, men jag vill fortfarande ha kvar det i planeringen, för att det är så nyttigt. Däremot kanske vi ska lägga om hur mycket och när man ska köra den biten.

Jag kommer diskutera med Magnus hur vi ska göra

Tack för synpunkterna! thumbs up

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Ankan skrev:
Marcus Gustafsson skrev:

Fast en fråga till PSC, de elever som normalt kör halkbanan sitter de också i en riktig racestol, sexpunktsbälte och hjälm när de sladdar runt i 20 km/h?


Haha, nej det skulle jag inte tro. Men däremot är nog rolighetsfaktorn lika hög.

Jag har sett vad alla skrivit om älgtestet, men jag vill fortfarande ha kvar det i planeringen, för att det är så nyttigt. Däremot kanske vi ska lägga om hur mycket och när man ska köra den biten.


Älgtestet var kul och är nyttigt, däremot att köra det efter halk-konbanan blir lite "mycket". Jag personligen hade nog tyckt det var roligare om jag hade börjat med det och sen kört halk-konbanan. Nu blev det lite av samma sak.

Träffen får: thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7605

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Marcus Gustafsson skrev:
Ankan skrev:
Marcus Gustafsson skrev:

Fast en fråga till PSC, de elever som normalt kör halkbanan sitter de också i en riktig racestol, sexpunktsbälte och hjälm när de sladdar runt i 20 km/h?


Haha, nej det skulle jag inte tro. Men däremot är nog rolighetsfaktorn lika hög.

Jag har sett vad alla skrivit om älgtestet, men jag vill fortfarande ha kvar det i planeringen, för att det är så nyttigt. Däremot kanske vi ska lägga om hur mycket och när man ska köra den biten.


Älgtestet var kul och är nyttigt, däremot att köra det efter halk-konbanan blir lite "mycket". Jag personligen hade nog tyckt det var roligare om jag hade börjat med det och sen kört halk-konbanan. Nu blev det lite av samma sak.

Träffen får: thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up


Ja jag ska se hur vi ska lägga upp det, noterat är iaf älgtest först, sen halkkonbana..

Tack, så glad jag blir att höra att du uppskattar det jag har arrangerat

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
Whoknow
Jönköping
Här sen Jan 2013
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tjena fränt projekt, har en 924 och funderar i liknande banor, men förstår inte hur sjutton ni fick "kopplingshuset" centrerat mot motorn??
Vore tacksam för ett svar!!

Med vänlig hälsning, jimmy

_________________
Jimmy rickardsson
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Whoknow skrev:
Tjena fränt projekt, har en 924 och funderar i liknande banor, men förstår inte hur sjutton ni fick "kopplingshuset" centrerat mot motorn??
Vore tacksam för ett svar!!

Med vänlig hälsning, jimmy


Det där var Dude involverad i, det var väl inte min starka sida...
Minnet jag begåvats med är skitbra, tyvärr inte särskilt långt.

Men plåten satt fast i motorn, och sedan mättes det ut någonstans var kopplingshuset skulle hamna. Det sattes dit med tvingar, sen skruvades plåten loss (och jag tror några hål borrades i den så att den gick att skruva ihop och fixera) och svetsades. Sen kapades plåten ner så mycket det bara gick.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Här var det länge sedan något hände....

Efter sista körningen på Gillinge så kvarstod problemet med att bakbromsarna kan ligga an, borde iofs vara lätt fixat.

Ikväll har bilen startats för första gången sedan oktober/november, den fick en avspolning och en liten tur.

Kvar att fixa:
* Bromsarna tar riktigt dåligt...
* Rost, torpedväggen på förarsida och en av balkarna undertill är alldeles för dåliga. Inget svårt att fixa, men saknar någonstans att vara för att göra det.
* Understyrningen.


Tydligen kan den gå brett på kalla R-däck och även frambringa lite ljud i Söderledstunneln.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Jahapp, det ryktas om att det börjar bli fint väder ute??? Kanske dags att börja göra något...

Dagens huvudvärk:


Bromscylindrar, så dumma så jag vet inte vad jag skall hitta på med dem.

Problem nummer 1:
Båda cylindrarna läcker, den svarta gummibälgen på tryckstången blir full med bromsvätska och så tror jag inte det skall vara. Så jäkla långt har de ju inte gått, finns det någon slags renoveringssats för cylindrarna eller är de bara att kasta och köpa nya?


Problem nummer 2:
Bromsarna fungerar som de har gjort tidigare, dvs dåligt. Men de klarar iaf att låsa upp frambromsarna nu när det sitter gummipuckar till sommardäck på. R-däck så låser de aldrig upp...

Om jag byter bromscylinder till en större fram, från 0,625 till 0,75 vad kan jag förvänta mig då? Lite distinktare bromsar och mer bromsverkan fram?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Bromsoken fram:


Tanken är att byta tätningar i alla bromsoken och se vad som händer, de har inte läckt men med tanke på hur dåligt bromsarna har fungerat så kan det väl inte skada?

Tips om hur man får ut dornet mottages tacksamt...

I övrigt så sitter det stålomspunna bromsslangar bak, ett bromsrör fick sätta livet till under bytet och jag måste göra ett nytt.
Tanken är att åka till Hydroscand direkt imorgon och se om de kan göra stålomspunna bromsslangar fram.

Bilen är också lite nerplockad för rostlagning, det är väl dags att börja nu?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



Marcus Gustafsson skrev:

Om jag byter bromscylinder till en större fram, från 0,625 till 0,75 vad kan jag förvänta mig då? Lite distinktare bromsar och mer bromsverkan fram?


Du kan förvänta dig att du behöver trycka hårdare på pedalen för att få samma tryck på bromsvätskan i oken. Känns kanske inte som att det är det du vill ha när du har svårt med bromsprestandan. Eller?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
DJ skrev:
Marcus Gustafsson skrev:

Om jag byter bromscylinder till en större fram, från 0,625 till 0,75 vad kan jag förvänta mig då? Lite distinktare bromsar och mer bromsverkan fram?


Du kan förvänta dig att du behöver trycka hårdare på pedalen för att få samma tryck på bromsvätskan i oken. Känns kanske inte som att det är det du vill ha när du har svårt med bromsprestandan. Eller?


Trampa hårdare har jag inget emot, nu trampar jag inte ihjäl mig direkt och bromsarna upplevs som att de tar dåligt/är svampiga. Cylindrn kan ha bottnat men jag tror inte det.

Renoveringsats från UK kostar 23 pund, nya cylindrar kostar 380:- styck 15 minuter från jobbet... Svårt val.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Suck, alla fyra bromsoken är isärplockade, rengjorda osv. Packningar och tätningar har bytts, men jag får fan inte ihop bromsoken. Nu har jag slitit med att försöka få ihop ett av de bakre bromsoken alldeles för länge utan att lyckas.

Det som strular är att sätta ihop delarna en bit ner på denna sidan: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=670978

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255


Trådstartare
Några dagar har vikts åt att sova, mecka bil, dricka alldeles för lite öl och allmänt ha det bra.

Bromsok har monterats tillbaka på bilen, bromsrör som gick sönder när jag tog bort bromsoken har tillverkats nya och satts dit och bromscylindrar har satts dit.

Nu sitter det två stycken 0,70 cylindrar i bilen, jag tänkte testa och se hur det blir iaf.
Just nu är det lite mjuk känsla i bromsarna, precis som tidigare men det bettar bättre. Med kalla däck (sommardäck fram och r-däck bak) så låser den upp bak just nu, men efter en åktur på någon mil och med värme i grejerna så låser den upp fram.

Nästa steg i bromsjävlahelvetena (jupp, ett nytt ord ):
1. Nya belägg...
2. Byta ut bromsvätskan till en riktig, biltemas funkar till att lufta med men inget jag vill ha i för gott.
3. fundera på att byta ut cylindern till frambromsarna till en 0,625 igen... kanske...
4. Bygga stöd för bromsvågen, som det är nu sviktar torped och allt annat lite för mycket. Jag tror en stor del kan ligga här.
5. Stålomspunna bromsslangar fram.


Det "roliga" bestod i av att försöka fixa detta:


Efter alldeles för mycket slit så såg det ut så här:


Det känns bättre när balkarna sitter ihop.

50 spänn till den som kan gissa vad detta är (eller kanske snarare var):







Jag har ju svängt med bilen iaf...


Nästa roliga sak på schemat var tankavluftningen, eller snarare bristen på den.
Så här ser det ut under locket till påfyllnadsröret:


Slangar lossades, tryckluft användes för att se om det var stopp någonstans men allt verkade finfint och inga stopp någonstans. Tyvärr var det inte så i verkligheten...

Avluftningen är ju egentligen enkel, från påfyllnadsröret går det rör/slang till en liten "tank" högt upp under C-stolpen, därifrån går det rör/slang till två ventiler, sen dyker det ner en slang under bilen som fortsätter på passagerarsidan till motorrummet, går igenom det till en kolkanister under vänster framskärm och sedan ut i en slang under bilen.

Nästa steg är att koppla förbi ventilerna, men de verkade fungera precis som tänkt.


Dagen fick avslutas med en tur på roliga småvägar i solskenet, ibland är det bra att targaluckan finns där. thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 51, 52, 53   >>
19 besök idag (278543 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande