| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Honda CRX "banpreppad"
|
2615 besök totalt |
|
Honda CRX för både gata såväl som bana. Utbytt D16Z5 motor med ~17200mil körda. Sitter ett lättat alusvänghjul på 3,4kg med 6puckad sinterlammel och tryckplatta monterat. Shortshifter som tog bort Mycket av rörelserna mellan växlingarna. BC Racing ställbara coilovers Alu länkarmar bak istället för det tunga skiten original Extraktorgrenrör med 200cells racekatalysator och Tenrai catback. Luisi sportratt med rött läder,monterat på ett D1 SPEC snap-off (kullagrad variant) 2st Sparco Sprint stolar i bra skick Rensat inredningen bak,men allting som satt där följer med,vilket är Allt för att göra den original igen med säten,bälten etc. 4st svarta alufälgar med Riktigt fräscha däck på. Nya bromsskivor fram,som kompletterades med ett par TOM'S racing bromsklossar,som inte fadear när det blir för varmt,då dessa är gjorda för den typen av åkning. Fungerar utmärkt på gatan med utan speciell uppvärmning. Skickar med att par lexuslook lyktor till bak,men som har RÖDA blinkers vilket jag inte visste om när jag köpte dom.. därav ligger dom vid sidan nu. Har säkert missat en del som är gjort. Negativa delar.. Karossen behöver lite jobb om man vill ha den Fräsch,vilket jag inte tänker på då jag skulle ha den mestadels till bankörning. Fick 2a på besiktningen ang spindelled fram och bärarmsbussning(skickar med båda delarna). Fick för hög bullernivå MEN det är åtgärdat. Jag tappade lusten att fixa det som behövs då jag såg idag att jag måste lämna in bilen pga att infästningen till bärarmsbussningen i karossen är för rostig på ena sidan. Kexar när jag försöker dra runt bulten,och istället för att dra sönder det Helt låter jag det vara till någon som har lusten och möjligheterna att fixa det. (Går att få till om man använder sikaflex och förbättrar bussningen som redan sitter i,och jag gör det själv om bilen inte blir såld!) Bilen i sig fungerar hur bra som helst. Är superb på bankörning med. Förvånade en Roadsporttävlande med bilen då den gick bättre än han förväntat sig och han tyckte den var riktigt stabil. Vad vill ni veta? Sätter priset på 12tusen som den står nu. Det är ingenting mot vad jag lagt ut i delar. Prislista finns nedan. Alla bilder är dagsfärska förutom den första. Nås via tråden,PM eller 0722-91 84 58 Bilderna nås på denna länk,då de var för stora: http://imageshack.us/g/221/img7366a. _________________ Johan Hedlund |
|
Säljer bilen utan coilovers,sparcostolar och snap off för 5tusen kr. Nu är det fan värt pengarna. Bara länkarmarna bak,racekat,extraktor,catback,6puckad sinter, lättat alusvänghjul,shortshifter har kostat mycket mer än det.
_________________ Johan Hedlund |
![]() |
SÄLJES
|
2615 besök totalt |