| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Krängningshämmarfäste rostat sönder
|
1849 besök totalt |
|
Hej, ny här så jag ber om ursäkt om jag postar i fel fack. Har nyligen köpt min tänkta banbil. Och inte hunnit skapa någon tråd. En 323ti som många andra här verkar det som. Första skruvardagen och jag hittar nått som inte ser så bra ut. Fästet som krängningshämmaren sitter i har rostat sönder på ena sidan. Har letat bland sprängskissar i hopp om att hitta en lös del som jag enkelt kan byta ut, utan framgång. Någon som varit med om samma problem eller har förslag på åtgärd. Är det vinkelslip och svets som gäller här? närbild
Andra sidan är friskare
Fick iaf ett väldigt bra pris på bilen
mvh _________________ Simon Eriksson Bmw 323ti compact |
|
Nummer sju på bilden.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/318ti-M42/LHD/M/browse/bodywork/front_body_parts/ Jag bytte dessa på min då nyinköpta 318ti och de såg minst lika illa ut som dina. Hyfsat enkla att byta, bara att borra bort punktsvetsarna mot ramsnoken, samt servobehållarens fäste på vänstersidan. Jag tror att en anledning till att de rostar är att det redan original är en bred öppen spalt mot hjulhuset där vatten, skräp och salt kan ta sig in, så där bör man nog foga lite. EDIT: Jag har för mig att jag gav runt 180kr/styck på BMW. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1849 besök totalt |