Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4694 besök totalt |
MINI Cooper S JCW GP 0120 -06
MINI Cooper S JCW GP nummer 120 av 2000. Chassi: KW Competition + justerbara topplager Bromsar: AP Racing Motor: Mycket optimerat och modifierat av förre ägaren. Ska lämna ca 230 hk Hjul: Team Dynamics 17" med Toyo 888 ![]() _________________ Gustav Stjernberg MINI Cooper S JCW GP 0120 |
||
Re: MINI Cooper S JCW GP 0120 -06
wow vilken fin bil =) _________________ Jussi Broholm |
||
Gött, nu kanske den kan få användas på riktigt!
![]() Grattis till en av de bäst moddade Mini som finns. Hade inte Måns hittat en köpare så fort och hemligt så vet jag inte ifall jag kunde motstått den själv ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||
Då var premiären med GPn avklarad! Paulssons Bils (Systerbolaget BMW Helsingborg) Motorsportdag på Knutstorp igår. Strålande sol, torrt och glest med folk!
Bilen går fantastiskt bra och greppet är faktiskt helt sjukt. Bromsarna höll fint trots 4-5 varv åt gången i högt tempo. Jag skulle nog kunna flytta fram bromspunkten på raksträckan om man ska putsa tider, men vid 70 meter bromsade jag igår. Noterade 179 km/h vid bromsning några gånger men inte över 180. Instruktörer av rang: Rickard Göransson och Fredrik Lestrup! ![]() _________________ Gustav Stjernberg MINI Cooper S JCW GP 0120 |
||
Re:
Hej Måns, Tack för infon ![]() Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||
Re:
Nja Hans, tror jag slänger på coilovers på min och börja köra med den än så länge ![]() Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4694 besök totalt |