Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6749 besök totalt |
Nästan påkörd av en Porsche
Kan inte bli så mycket närmare än detta!!! Jag la mig till höger och blinkade förbi han eftersom han kom fort i kapp mig. Jag stoppade och pratade med han och han klarade sig utan några skador. http://www.youtube.com/watch?v=NXzMJ _________________ Thomas Kristiansen |
||||
Re: Nästan påkörd av en Porsche
herrejösses vad nära och läskigt. vad hände egentligen? Försökte han komma över på höger sida innan vänstern eller vad? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag vet inte vad han gjorde för jag lade mig till höger och blinkade igod tid så att han kunde köra om mig men skulle tro att han panik bromsade i samma veva som man går över det lilla krönet så han tappade trycket på bakvagnen och gick rakt fram. Han tog på sig olyckam helt och hållet även om han inte körde på mig. Tur man har investerat i bra bromsar annars så hade jag nog fått han i framskärmen!!!
_________________ Thomas Kristiansen |
||||
|
||||
En dag när Porscheklubben hade banan gick jag förbi här och vi stannade och kikade ett tag. Det var otroligt många som inte hade koll på detta parti och bromsade på HELT fel ställe precis som jag själv gjort i början. Det kan bli riktigt läskigt som vi själv ser på videon. Jag minns att när jag tog detta parti fel stod folk och applåderade i tron att jag hade koll på läget och typ driftade medan jag i själva verket hade dagens dyraste tvättnota
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Förstår vad du menar Johan! Skönt iallafall att det inte blev några personskador i detta fallet utan bara plåtskador! Hoppas jag har haft mitt moment under denna resa nu och jag slipper flera sådana otäcka överraskningar!
_________________ Thomas Kristiansen |
||||
Såg riktigt läskigt ut. Kan inte varit många mm mellan din och hans bil. Ja det är inte bara sin egen körning man behöver oroa sig över...
![]() Vi åker ner på fredag så kanske ses vi till helgen?! ![]() _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||
Haha! Där var den ja Thomas!
Tur man inte var i närheten av denna förare ikväll. För min del mer slalom mellan bussar o MC. Nu har jag bokat en natt till så det blir lite körning även på fre, tack för tipset om tiderna. Återstår att be till vädergudarna. Tack för eftersnacket! |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Vore kul att träffa flera rejsa folk där nere så jag skall hålla utkik efter dig Fredrik.
Per: Ja det var riktigt kul att träffa er först i depån och senare på Lindenhof. smakade maten bra då och ölen ![]() Mitt första varv för dagen var ganska okej men det andra har du ju sett vad som hände! Ja vi får hålla tummarna för vädergudarna. Tycker du gör rätt i att stanna en natt till ![]() Vi syns väl ikväll igen vid banan och säkert efteråt med ![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||||
Re:
Såg att dina R-däck låg kvar i garaget, wtf? Sorry för OT, filmen är heeeelt galen. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
När man passerar det där lilla krönet ligger man med fördel utmed högerbankant, inte vänster...
![]() I våras när jag var där "tvingades" jag passerar ett antal bilar utmed fel bankant, om man då inte är beredd på vad som finns på andra sidan kan man väldigt lätt bli överraskad. ![]() Fördomen säger mig att detta var en engelsman som körde där för första gången... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Sorry för forts OT.. R-däck är onödigt på Nordschleife för mig, speciellt när man ska vidare söderut! ![]() Har film på två Golfar på tvären idag, dock precis efter smällen. Lite shockartat dolt efter en vä-böj dock! |
||||
Inte rolig avåkning där... senaste dagarna har det bara varit britter som har åkt av.
|
||||
Shit pomm' fritt' det var nära.
Det måste ha varit på retursladden efter krönet på SK han kom in där. Nyare Porschar är ju svinsäkra att köra men gravitationskraften i samband med orutin går ju inte att rubba på. _________________ Stefan Larsson ![]() |
||||
Damn!
Dags för nya kalsonger?? Och kanske nya säten i Porschen till och med? Nuddade Porschen dig? En liten undran jag har haft ett tag: Vi skämtar alla om att Engelmännen är kassa att vara i närheten av på ringen, finns det något statistik som bekräftar detta? Eller sitter vi bara och spekulerar för att vi haft dåliga erfarenheter av bilar med engelska reg-plåtar? Jag har kört om många idioter med tyska plåtar också ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6749 besök totalt |