Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44 >> 9 besök senaste veckan (205186 totalt) |
Re:
Ja, nu börjar bilen fungera som den ska igen. Den känns väldigt lik Roadsport utförandet men mer "satt". Mer av ALLT hade inte varit fel men på våra små banor fungerar det hyffsat. Fruktar resultatet på Anderstorp dock.... ![]() ![]() Hör av dig när du är i stan! _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Då var helgen på Gotland avklarad! Det blev en riktig kanonhelg precis som förväntat. Mycket nya ansikten och fantastisk racing på Sveriges bästa bana! Det regnade större delen av helgen men det gjorde inte så mycket. Vi fick kvala i blött och tävla i både blött och torrt. Kan det bli bättre?
Mx5:an passade in perfekt i det blöta vädret! En kurvig bana som jag känner sedan tidigare tillsammans med en bil som jag kan utan och innan gör det otroligt kul att åka i vått. Bra grepp och mycket downforce gav mig en 5:e plats under kvalet på lördagen. Tror ni det dansades regndans på lördagskvällen eller?! ![]() ![]() ![]() Trots dålig dans så blev det utdelning och regnet höll i sig hela Söndagsförmiddagen. Jag lyckades ta mig om Stefan Pfister i starten men tappade placeringen lika snabbt igen. Jag hade räknat med att bilarna framför skulle dra iväg men jag blev väldigt förvånad när jag märkte att jag faktiskt kunde hänga med ganska bra. Och när regnet tilltog så kunde jag även knappa in lite på Pfister och vi fick en riktigt rolig fight om 5:e platsen. Till slut fick jag in nosen i hålnålen och kunde smita förbi. Denna positionen höll jag in i mål. Ett resultat som jag är riktigt nöjd med! ![]() ![]() "Tyvärr" tokade banan upp inför eftermiddagen tävling. Då vi i år vänder på de 6 första bilarna i Modsport innebar det att jag skulle starta ifrån första startled!! ![]() ![]() Tyvärr rödflaggades tävlingen efter bara 1 varv då Kenneth Nilssons Scatto tömde oljan i sista kurvan. Så tävlingen startades om som sista tävlingsheat för dagen istället. Starten blev en exakt repris av det tidigare försöket och jag kunde dubbla mina "Laps in lead" till 4 meter. ![]() ![]() ![]() Fredrik har lagt ner ett otroligt arbete på att dokumentera helgens tävlingar i Modsport via ett stort antal kameror. Riktigt riktigt kul att ha i efterhand och det är mycket enklare att följa racet utifrån än ifrån en enkel "on-board" kamera. Här nedan är race 1. Lite frågor som dök upp efter Gotland: * Nej, jag kör inte med rakskurna drev i slutväxeln. Den bara låter så! ![]() * Ja, vingen får sitta där ute. ![]() ![]() ![]() Vingen är en egenkonstruktion och är så slimmad som jag vågade göra den pga av vikt. Den har en säkerhetsfaktor på 6 mot en statisk last på 100kg. Vi får väl se hur länge den hänger kvar i bilen.... ![]() Nu väntar Knutstorp om en vecka och bilen ska få lite TLC. Hoppas regnet vräker ner!!!!! ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Re:
Det här måste varit i samma ögonblick som Fredrik presenterade sin tidsplan för det kommande Modsportprojektet. ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Re:
Men vi får se om skrattet fastnar i halsen ang tidsplanen... ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
|
||||||||
Re:
Haha inte ens jag är så optimistisk... ![]() |
||||||||
Då var filmen ifrån första deltävlingen på Gotland klar. Man blir ju mörkrädd när man tänker på hur mycket film Fredrik hinner klippa på den tid det tar för mig att lägga upp en enkel film.
![]() Målet är att filmerna ska vara klara innan nästa tävling vilket börjar på Fredag. Så med lite tur så kommer även andra deltävlingen ifrån Gotland upp under kvällen. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Och här kommer filmen ifrån deltävling 2. Torrt denna gången och ett ganska händelserikt första varv vilket resulterade i rödflagg.
Start ifrån första startled pga av omvänd startordning gjorde det hela intressant. Bilarna kommer flygandes bakifrån!! _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Då var även Knutstorp avklarad. Kvalade in på 19:e plats med en kvaltid på 1:08.142 vilket är ca 2 sekunder snabbare än tidigare.
Kval: ![]() Lördagens lopp gick i regn vilket passar bilen perfekt. Tyvärr blev det ett lite stökigt lopp men jag slutade på en 8:e plats till slut. Resultat Race 1: ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Även Söndagens tävling var riktigt lyckad. Tyvärr tappade jag en hel del placeringar pga av en liten incident på baksidan och hade sedan svårt att komma ifatt.
Jag gick på alldeles för mycket curbs över NGK krönet vilket gjorde att bromsbeläggen vibrerade ut från skivorna fram. Så när jag trampade på bromsen gick den i golvet och jag tvingades pumpa några ggr för att få bromsverkan. Då låste det upp bak istället och bilen vände med rumpan mot färdriktningen. Lite synd då det kunde blivit ett betydligt roligare tävling om jag kunnat slåss om placeringen. Nu gick jag i mål på en 16:e plats istället. Resultat Race 2: ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Synd att du vände runt, det var kul att se dig fajtas bland dom stora grabbarna
![]() Förresten. var det något fel på splittern? Den studsade i backen och skramlade hela vägen ner för NGK, jag tror det var splittern iaf. Lät som metall som daskade på asfalt. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Re:
Ja, det var väl tur att kameran inte klarar ta upp alla ljud i kupén för jag sorterade inte så noga efter den incidenten. Tack för hjälpen med plåten. ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Re:
Man känner sig något jagad ibland! ![]() Båda fästerna till splittern lossnade under loppet. Det vibrerade ganska gott ner för rakan vill jag lova!! ![]() ![]() ![]() Tidigt varv i race 1. Tappade samtliga bilar på bilden vid snurren... _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44 >> 9 besök senaste veckan (205186 totalt) |