Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Roadsport B fråga
5288 besök totalt
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Roadsport B fråga

Vad måste göras om man vill tävla i Roadsport B med bil som har taklucka, man ska väl inte behöva svetsa igen den?
/ Stig

Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Med stor sannolikhet behöver du inte göra någonting. Men du är i klorna på den vagnboksbesiktare du använder.

Det har deltagit ett flertal bilar med taklucka genom åren, men det är ju ingen garanti för att att just din taklucka accepteras av din besiktngsman, just vid det tillfället.
Standardlösningar brukar de inte ha nåt emot, och det gäller batteriplaceringar, tankar etc också. Har man "förbättrat" på egen hand så finns det mer att kommentera.

Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tack Niklas,
för snabbt svar. Känns visserligen svävande att man ska förlita sig på bes.man. Har sökt i olika regl. utan att hitta någon info om just takluckor. Bilen som avses är en Porsche 944, ser att det finns någro sådana i B så jag får väl försöka nå någon av dem för att höra hur de gjort, många 944or hade ju taklucka.
/ Stig

Porsche 944 S2
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Stig Svensson skrev:
många 944or hade ju taklucka.
... och flera 944or har tävlat med takluckan på glänt ("sidorutan helt uppe, eller helt nere med nät" passar ju inte riktigt in då... ).

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Kolla som sagt med den lokala vagnboksutfrdaren. Jag körde min RX-7 i roadsport med taklucka för några år sedan och det var inget problem alls. Han som utfärdade vagnboken hade (då i alla fall) inget mot att bilen hade lucka.
Eftersom du bor i Skene så är det väl inte otänkbart att det är samma kille som kommer att utfärda din bok.

Niklas, vem har du haft som vagnboksutfärdare? Minns inte vad min hette, kan det ha varit Bosse han hette i förnamn?). Han bodde söder om stan har jag för mig.

Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Re:

Wankelsport skrev:
Kolla som sagt med den lokala vagnboksutfrdaren. Jag körde min RX-7 i roadsport med taklucka för några år sedan och det var inget problem alls. Han som utfärdade vagnboken hade (då i alla fall) inget mot att bilen hade lucka.
Eftersom du bor i Skene så är det väl inte otänkbart att det är samma kille som kommer att utfärda din bok.

Niklas, vem har du haft som vagnboksutfärdare? Minns inte vad min hette, kan det ha varit Bosse han hette i förnamn?). Han bodde söder om stan har jag för mig.

Tack för info! Yes, vi har haft Bosse förut till annan bil. thumbs up
/ Stig

Porsche 944 S2
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Wankelsport skrev:
Bosse i Onsala, naturligtvis.

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Niklas Falk skrev:
Wankelsport skrev:
Bosse i Onsala, naturligtvis.

http://www.sbf.se/info/kontakt/regbesiktare/racing-rallycross/ thumbs up

Citera
Allmänt banåkaforum
Roadsport B fråga
5288 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande