| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Roadsport B fråga
|
5288 besök totalt |
|
Roadsport B fråga
Vad måste göras om man vill tävla i Roadsport B med bil som har taklucka, man ska väl inte behöva svetsa igen den?
/ Stig _________________ Stig Svensson Toyota Celica RA23 Porsche 944 (S3) Porsche 944 S2 Toyota Celica ST182 Långloppa |
||||
|
Med stor sannolikhet behöver du inte göra någonting. Men du är i klorna på den vagnboksbesiktare du använder.
Det har deltagit ett flertal bilar med taklucka genom åren, men det är ju ingen garanti för att att just din taklucka accepteras av din besiktngsman, just vid det tillfället. Standardlösningar brukar de inte ha nåt emot, och det gäller batteriplaceringar, tankar etc också. Har man "förbättrat" på egen hand så finns det mer att kommentera. |
||||
|
Tack Niklas,
för snabbt svar. Känns visserligen svävande att man ska förlita sig på bes.man. Har sökt i olika regl. utan att hitta någon info om just takluckor. Bilen som avses är en Porsche 944, ser att det finns någro sådana i B så jag får väl försöka nå någon av dem för att höra hur de gjort, många 944or hade ju taklucka. / Stig _________________ Stig Svensson Toyota Celica RA23 Porsche 944 (S3) Porsche 944 S2 Toyota Celica ST182 Långloppa |
||||
|
Re:
).
|
||||
|
Kolla som sagt med den lokala vagnboksutfrdaren. Jag körde min RX-7 i roadsport med taklucka för några år sedan och det var inget problem alls. Han som utfärdade vagnboken hade (då i alla fall) inget mot att bilen hade lucka.
Eftersom du bor i Skene så är det väl inte otänkbart att det är samma kille som kommer att utfärda din bok. Niklas, vem har du haft som vagnboksutfärdare? Minns inte vad min hette, kan det ha varit Bosse han hette i förnamn?). Han bodde söder om stan har jag för mig. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Re:
Tack för info! Yes, vi har haft Bosse förut till annan bil. / Stig _________________ Stig Svensson Toyota Celica RA23 Porsche 944 (S3) Porsche 944 S2 Toyota Celica ST182 Långloppa |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
http://www.sbf.se/info/kontakt/regbe |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Roadsport B fråga