Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Men va svårt det var att se vilken sektion som är vilken
1721 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

På en del ställen i filmen är det ganska lätt att se vilken sväng som är vilken men en förvånansvärd stor del av filmen får jag klura en hel del innan jag fattar var jag är, och sista klippet som avslutas ut på rakan fattar jag inte alls!

Kullavik
Här sen Jan 2009

Re: Men va svårt det var att se vilken sektion som är vilken

Magnus Thomé skrev:
På en del ställen i filmen är det ganska lätt att se vilken sväng som är vilken men en förvånansvärd stor del av filmen får jag klura en hel del innan jag fattar var jag är, och sista klippet som avslutas ut på rakan fattar jag inte alls!

Förr i tiden var väl inte rakan i en nivå, utan gick upp och ner som en berg o dalbana övermDöttinger Höhe. Tycker jag känner igen mig mot slutet av rakan under bron?

Med vänlig hälsning, Bernt

Member of Bongard Sponsors
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

För övrigt är det Howden Ganley som kör.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Det blir ju inte lättare av att man luras av ljudet, man får ju ingen uppfattning om hur fort det går...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007

Man måste älska jackie
" the faster you go the less you know". ( om vad som finns runt banan) är det därför vi vill runt under 8 min

Och på slutet. " you experiens more on your first lap in 7 min then most men do in a life time"

Att ringen ären upplevelse är jag med påmen hur många är åkte sitt första varv på 7 min

BMW Z3M
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Nisse Classon skrev:
Det blir ju inte lättare av att man luras av ljudet, man får ju ingen uppfattning om hur fort det går...

Otroligt långsamt hela tiden skulle jag vilja påstå, förutom ner i Fuchsröhre.

Sen kan han ju som sagt berätta historier som ingen annan... G-krafterna är så stora att man inte kan lyfta foten från gasen till bromsen...

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Nisse Classon skrev:

Sen kan han ju som sagt berätta historier som ingen annan... G-krafterna är så stora att man inte kan lyfta foten från gasen till bromsen...

Med blyskor kanske

Göteborg
Här sen Nov 2002

Var ju nere för några veckor sen och har kikat lite på det jag filmade nu och slås av hur otroligt mycket rakare alla kurvor ser ut på film. Det kan nog luras lite i den här filmen också.

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re: Men va svårt det var att se vilken sektion som är vilken

Platon skrev:
...
Förr i tiden var väl inte rakan i en nivå, utan gick upp och ner som en berg o dalbana övermDöttinger Höhe. Tycker jag känner igen mig mot slutet av rakan under bron?

Absolut är det så thumbs up Jag har kört massa av den gamla Nordslingan som den var 1967 i GPL på datorn. Men... jag får inte ihop hur det svänger innan rakan, Döttinger Höhe, Galgenkopf osv. Trots att jag vet hur det byggdes om i början av sjuttitalet... så blir det

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Var ju nere för några veckor sen och har kikat lite på det jag filmade nu och slås av hur otroligt mycket rakare alla kurvor ser ut på film. Det kan nog luras lite i den här filmen också.

FOV är lurigt. Det heter självklart något annat med foton och video men när man kör banan på datorn så är det FOV som det heter som man måste ställa in rätt så att avstånden känns rätt. (Field Of View). Med fel FOV i spelet så blir det till exempel en lång raka mellan varje sväng i Hatzenbach Fisklins eller teleobjektivzoom på kameran alltså.

Sverige
Här sen Jan 2007

Citat:

Det ät trots allt 1973 bilar gick inte så snabbt som idag. och lite är nog kamera kvalite kanske ??

Är det någon som vet hur fort F1 bilarna åkte -73.

Sen är banan lite ombyggd sen dess. Banan är inte exakt lika idag som det var när jag började åka där nere.

BMW Z3M
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Franzetti skrev:
Banan är inte exakt lika idag som det var när jag började åka där nere.

Nu blev jag nyfiken!!!! När körde du där första gången

Sverige
Här sen Jan 2007

1993

BMW Z3M
Citera
Nürburgring
1721 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande