| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Wire lås till gaswiren?
|
6539 besök totalt |
|
Wire lås till gaswiren?
Har letat en stund på internet efter en adapter som man skruvar in i vinkellänken som gör att man kan fästa/klämma en wire en vinkellänk. Är det någon som har sett denna lösning eller vet vart man kan köpa??
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Man kan ju borra hålen med 90 graders förskjutning så klämmer skruvarna åt vajern från två håll typ.
Eller så borrar man tre hål, trär ut och in vajern genom de två närmast kulan och sen låter man vajern löpa med dubbel part inuti länken. Använder man en stoppskruv med plan ände så låser det fint. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
Re: Wire lås till gaswiren?
Sådan länkhuvud/fäste sitter i nivåregleringen på bussar, finns hos volvo. M8 gänga och plastbelagd insida på kulskålen så det aldrig rostar. Och om någon idiot byter ut den fina original mot en eftermarkadsdel får man räkna med att svetsa nya fästen för nivårreglering några år senare.... _________________ Roland Johansson |
||||
|
_________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||||
|
Re:
Joo, jag ringde till dessa men småköp var inte av intresse.... Och några butiker ÅF hade de inte
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Jag är inne på mitt 3:e år med den lösningen.....tycker jag är ett ganska så bra betyg _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Wire lås till gaswiren?
|
6539 besök totalt |