| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kolvringsgap Je kolvar ? + montering
|
2553 besök totalt |
|
Skulle behöva lite hjälp med mina kolvar. Har köpt JE kolvar till min audi 5:a och har 81 mm borr. Det jag kört fast på/är osäker på är till vilken storlek jag ska ha på gapet på ringarna? Har räknat lite själv plus pratat och räknat lite med en bekant men fått lite olika mått. Vill bara vara på säkra sidan då det är först gången man bygger motor. Med den applikation jag tänkt köra med så står det : Ring nr 1: bore x .0045 tum Ring nr 2: bore x .0050 tum Olje ring : min .015 tum Samt så undrar jag med även om jag ska göra något med olje ringen om den ska låsas på något sätt? Samt andra tips e kanon. Tror jag fick med allt jag undra över. Är ingen höjdare på motor engelska så lite tips på vägen hade vart kanon. _________________ AUDI CLUBSPORT Nicklas.I Audi s2 "clubsport" Vorsprung durch technik Tack till: cp-service,Ace competition,Marmander solutions, |
||
|
Re: Kolvringsgap Je kolvar ? + montering
Det beror på flera olika saker lärde jag mig när jag skulle fila in mina, bland annat om man kör överladdat eller inte och vad det är för ringar. Bäst är om du kan få den informationen direkt från tillverkaren av ringarna. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Ja på min motor blev det ju
borr 84.5mm = 3,3267" 3,3267 x 0.0045 = 0,01497" 0,01497" till mm = x25.4 = 0,3802mm i ringgap första ringen. Men jag pratade sen med ppf och dem sa 0.5 första ringen 0.6 andra och 0.4 på oljeringen. Detta alltså för turbo applikation.. _________________ Daniel Carlsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2553 besök totalt |