Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 106, 107, 108 >> 4 besök senaste veckan (705111 totalt) |
Re:
http://www.porschesportscup.se/Porsc _________________ ![]() |
||||||
Re:
Nä den e skit-trött, 100-200 på 5.5 på gatdäck i 1800kg bil, hemskt trött ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
de e min lillebrors raggarbil i bakgrunden har varit med å bygt den går rätt bra kan jag lova ![]() _________________ Emil Öberg leksaks lös ![]() |
||||||
Re:
Ofta i lalla land, med iphone i högsta hugg ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
är det olivers du snackar om så finns det inte en chans till mätning till 200, han åker ju bara förbi busstationen å brassar. vågar han åka fort på motorvägen ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||
Jaha första rejset för mig ever och andra gången på Gelleråsen (senaste gången var för 3 år sen)...
Fulltalig rapport kommer senare men ganska nöjd. 7:a totalt i första rejset och 4:a totalt i andra. 2:a efter Rikard i min klass i båda. Till råga på på allt i tokregn i andra, jag har aldrig kört min bil i regn tidigare och aldrig på regndäck. Mkt spännande upplevelse! ![]() Körde på grundladd utan laddtryckstyrning i båda racen(0,9bar). Lite soppabekymmer för tillfället! ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Bra gjort!
Och äntligen nån form av rapport. Ett av de största startfälten någonsin i PCSR och inte ett ljud nånstans efteråt på över två dagar ![]() Var lite orolig att det hade blivit massa skrotningar eftersom det blev så tyst jämfört med uppsnacket. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||||
|
||||||
Kul att du tyckte det var roligt
Då ser vi fram emot en anmälan från dig och Rickhard till Anderstorp ![]() Jag tror att alla är ganska slitna efter helgen, så rapporter kommer nog. Mycket körning i varierande väder, men kul var det ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||||
Jaha en liten utförligare rapport... Haft ordentligt adrenalin pump sen i torsdags.
![]() Började med att stripe bilen lägga om däck bygga en diffusor i bak under tors fre. Tanken var att vi skulle åka 1700 på fredag men det höll såklart inte. kl 2230 åkte jag hem från SMR och sov ett par timmar. Kl 0400 åkte jag från Åberga mot Gelleråsen. Färden gick med smärre problem då dragbilen gick varm så jag var tvungen att sitta med vämren på max och svettas och då fick jag köra ma 85km/h... ![]() Väl framme var det träning och jag körde 1.09,7 typ på fjärde varvet. Har ju bara varit där en gån tidigare och då pajade tändspolarna efter halva dagen så med tanke på förutsättningarnat Kändes det mkt bra och det kändes som jag skulle kunna putsa typ 1 sek på tiden.... Meeeeeen nejdå, sen körde jag sämre och sämre, snurrade av vid ett tillfälle och hade inget flyt alls.. Slängde på nya ostar.. Ja ny a och nya.. Nya för mig alltså.. ![]() Racedagen började med ihållande regn. Jag hade köpt regndäck av SMR men hade inga fälgar så dom låg lösa i släpet. Mao ut och leta däckgubbe en söndag i Karlskoga.. Kommer till ett ställe som hette Furubergs och dra åt pipsvängen vilken utskälling jag fick för att jag knackade på en söndag.. Den äldre gentlemannen läxade upp mig efter noter.. Dom hade ju minsann egna grejer att göra i verkstaden på söndagar det borde jag ju förstå. Grabben hade ju både två båtar och lastbil och han knappt hinner hålla på med, då kundjävlar knackar på hela tiden och vill ha hjälp... Ehhh går bra nu i däckbranschen i Karskoga.. Kunder är ett satyg som bör undvikas och kulorna rullar in i en aldrig sinande takt... Tappade sugen lite efter detta men åkte förbi minst 10 ställen utan att det var nån där. Till slut lyste det enlampa i ett garage så jag knackade på.. Där inne stod en trevlig kille och jag frågade om dom hade nån däckmaskin. Jepp det hade dom för typ 13tums hjul till Fiestor.. Dessutom hade han inte tid utan om det skulle göras fick jag göra det själv.. Ehh jag har aldrig bytt däck i hela mit liv men 2h senare var dom bytta.... Sååå Race 1 Startar som 9:a efter mitt haveri i kvalet. Mao mitt i fältet.. Blir FETT lurad i starten blir omkörd av typ 4 bilar. Trångt så in i hilviti... Väntar på att fältet ska sträckas ut lite vilket det gör på typ varv fyra. Då börjar jag stå på lite. Har dock inte mos nog att ta mig förbi på rakorna. Bromsar mig förbi typ 4bilar i hårnålen... Får vittring på SMR som ligger en bil framför. HAn framför är en trvlig finnpajsare i en 996Cup med bra puts. Han leder serien i Finland och har bra fart men jag närmar mig sakta.. Tänker att jag skall ta honom på rakan och tar ett vitt spår inför start och mål rakan.. Problemet är bara att det gör han oxå.. Så där jag tänkte vara är rerdan han vilket gör att jag bromsar på mig ut i grusfållan, men kommer upp igen.. Då sussar två bilar förbi och med galet mkt grus i hjulen börjar jag jaga igen ratten hoppar runt så mkt jag nästan tänker tillkalla exorcist.. Men lyckas passera två bilar och slutar 7:a Race2: Tokregn slänger på regndäcken hinner köra två varv innnan racet. Första gången i regn med bilen sen jag byggde den och första gången på regndäck, intressant.. ![]() Startar som nr 4 efter ha kört fjärde bästa tid i Race 1. Blir FETT lurad i starten igen SMR ligger bakom. Efter ca 8 varv kommer Rickard ikapp och jag gör några onödiga misstag när jag överkör på regndäcken, bla ett toksläpp ut på start och mål rakan, hade det varit torrt hade det blivit tre lakritsremmar.. två på banan och en i kallingarna. nu i blötan vart det bara den i kallingarna, haha.. ![]() Men nöjd som faan totalt för att ha avklart mina två första rejs nånsin, 2:a i båda racen i min klass och 7:a och 4:a totalt. .. Nästa rejs Anderstorp, TURBO banan.. Väl mött!! ![]() ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Re:
Klass 7 I övrigt var det främst 996 Cup, 997 Cup men också en 997 Cup-S och Mr Rubbers 993 GT2 Replica.. Det var 7 el 8 tror jag i min och Rickards klass. /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Jag såg bara race 1 som f.ö. var mycket underhållande i Super Sport och i Sport's Cup. Synd med mistaget då du var på väg upp och dem 2 framför dig var långsammare i mitten/slutet av racet.
Nästa gång missa inte warmupen då få du fart direkt ![]() Grattis till 1sta race helg ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Re:
Tack tack!! Det var kul att träffa dig och alla andra!! Hoppas på att få upp farten ytterligare till nästa race! /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Re:
Jag smög bara från mitten av race, växlade inte ens upp till 4an ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Grattis!
Det var tänkt att jag skulle hunnit upp för årspremiär, men det bidde inte så, trots att vagnboken vart besiktigad i tisdags och tidsplanen såg bra ut... Vi syns på Anderstorp istället. /H _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||||
Re:
Ja vi undrade om något var fel men sen såg att avståndet med bilen bakom blev ganska stabilt och dem 3 framför var ganska långt fram så det var nog ett bra beslut. Kommer dock at bli svårare för 996cuparna at hålla bättre tempo än turbo bilarna på Anderstorp ! Bra kört av Mackan som vanligt och bra fight mellan Pelle och Fredrik för andra platsen ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Re:
RIKTIGT kul o läsa racerapport. Fan vad du sliter. Däckskränga, bli utskälld ( jisses! ![]() Hur tusan listade du ut att det just var en plugg i värmeväxlaren som dragit? Är väl inte lätt att se i de däringa motorrummen? _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 106, 107, 108 >> 4 besök senaste veckan (705111 totalt) |