Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Film: Marc Lieb jagar en SLS på Nordslingan
2004 besök totalt
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Marc Lieb i Manthey GT3R jagar ROWE's SLS under VLN #5 i år.

Det blir lite spännande ut på Döttinger Höhe rakan...

Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Läckert. SLS är uppenbarligen långsammare men snabb på precis rätt sätt för att göra omkörningar mycket svåra. Att sedan föraren inte gör några misstag av värde på de långsammare sektionerna gör väldigt mycket. Att bilen verkar vara 3 meter bred gör inte saken sämre.

fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

thumbs up

Riktigt underhållande ringenfilm!

LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Naqref skrev:
Läckert. SLS är uppenbarligen långsammare men snabb på precis rätt sätt för att göra omkörningar mycket svåra. Att sedan föraren inte gör några misstag av värde på de långsammare sektionerna gör väldigt mycket. Att bilen verkar vara 3 meter bred gör inte saken sämre.

Nja!
Jag tror att nog att Mercan är snabbare vilket är tydligt på Döttinger höhe där han kommer ikapp Porschen efter den senare lämnat slipstreamen.

Jag tycker att Mercan kör regelvidrigt minst en gång.
Han zig-zagar mot Flugplats flera gånger på andra varvet. Man får byta spår en gång men sedan inte gå tillbaka fick jag lära mig i alla fall.
Sedan är det frågan om han inte prejar Porschen under bron ner mot Tiergarten. Man hör att Porschen tvekar här och släpper gasen vilket gör att Mercan kommer förbi och kan stänga dörren.

Hursomhelst, otroligt tight racing. Betänk att det är 4 timmars långlopp, det är inga 20 varv på Mantorp.
Detta var från lördagens lopp som Mecedes vann med 0,3 sekunders marginal efter 4 h racing...

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Spännande video!

Imho är det mezzan gör på DH värst. Förutom att han prejar/tränger så går det ju i +200 och saknar reset-knapp... Det mezzan gör är så illa att han borde få ett straff.

Vilken bil somnär snabbast är svårt att svara på, med dessa två förare är påssen snabbast.

Göteborg
Här sen Sep 2004

Ujuj, kommer aldrig vara snubben i Porschen men om jag varit han hade jag varit rätt förbannad efteråt.

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Det verkar vara ganska vanligt att folk ligger och vinglar på rakan just för att undvika att bakomvarande slipstreamar. Hjälper ju oftast aldrig heller då den är så lång. Det SLS'en gör här är ju dock att gå lite över gränsen.

En riktigt rolig film dock, i samma stil som Viper vs 997 Cup filmen för några år sedan, nästan lite ombytta roller här...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

faaaaaaaaaaaaaaaaan att batteriet i hans kamera tog slut

Att det klotas många bilar under de här loppen är ju verkligen inget konstigt när man ser alla tajta omkörningar med så enorma fartskillnader Jösses alltså Och sen att de kör så tufft mot varandra under ett 4-timmarsrace, jisses där också. Näääää, nu måste jag kolla filmen en gång till

Motala
Här sen Jan 2003

thumbs up vilken racing, blev excalterad i soffan, dock tycker jag MB:n gör minst ett övertramp thumbs down
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Kan intyga att det var lika spännande att se det på plats som på filmen! Otroligt tight racing. När jag var nere på ringen nu så fick jag se 2st VLN lopp och jag börjar bli mer och mer intresserad av det! Fick även V.I.P kort så jag kunde gå överallt i depån under racena

Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Film i från SLS'ens perspektiv: http://youtu.be/QCcTtHhbCCk

Peter Larsson

Här sen Nov 2003

Kan intyga att dom är fruktansvärt breda när dom kommer upp i backspegeln. Mäktig känsla. Om ni ska ner 4 Aug kika gärna in i box 1 kommer att köra en BMW 130i SP5 nr 240

2004 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande