Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 9 besök senaste veckan (48302 totalt) |
Hej!
Fin bil! Jag lärde mig köra i en sådan! ![]() Såvitt jag minns klagade han på att framvagnen var för vek och att framvagnen "skakade" isär tills axlarna poppade ur. Det är kanske inget som påverkar vid bankörning? Om du misstänker att den får för mycket/för lite soppa kan du höra av dig så kan vi ta en repa med bredbandslambda. Jag bor också i Uppsala, vid Nåntuna ungefär. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re:
Det verkar vara svårt att få tag i spridaren dock, tydligen nån modell från 70-talet, blir eventuellt att jag får byta ut alla 4 mot nyare kortare modellen. Det där med drivaxlarna låter möjligt, den känns ganska vek faktiskt, men det ska gå att styva upp. _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Filter
Ram-air luftfilter för dubbla Weber med trattar. Finemang med skumfilter när det är lite trångt i motorrummet. Bara trattarna som saknas, o den där spridaren som lossnade förstås..... Spridaren var tydligen till äldre Webrar, 70-tal typ, o kan eventuellt va knepiga att få tag på. Nån som har nån liggandes kanske? ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Trattar
Spridaren är återfunnen! Jag tog bilen tillbaka till vägen där jag provkörde och gick ut o letade i diket. Efter ett antal hundra meter i diket och 1 timme senare så gav jag upp och gick tillbaka till bilen, men då sneglade jag över på andra sidan vägen.....gissa vad som låg där, typ 3 meter från bilen:) Så nu är spridaren på plats och de nya trattarna! Dags för provkörning igen.... ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Tänddelar
Idag så kollade jag över tändningen på bilen, så att man kan utesluta att det kan vara där problemet med att den inte orkar varva ur ordentligt ligger. Nya brytare, kablar, fördelare, rotor och konding införskaffades o byttes ut. Vid bytet så upptäcktes att brytarna gapade för mycket och att det var lite sen tändning. Efter justeringar så startade kärran mycket lättare och svarade bättre på gasen, så det började ju bra iallafall:) Nu ska det bara provköras någon eller några gånger till.... ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Tråkia nyheter
Brusten topplockspackning, troligen p.g.a spikning. Det konstiga är att det endast var på de mittersta cylinderparet, 2:an o 3:an alltså, som det syntes spår efter spikning.... Det var även märkliga spår på cylinderväggarna, någon som vet vad som hänt? se bild. Så nu blir det motorstativ och ny rova ![]() _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Re: Tråkia nyheter
Minns inte riktigt hur kylvattnet går men jag misstänker att två innersta cylindrar går varmast, därav spikningar. Alternativt är lambdan knasig på dessa två...det blir svårt att justera förgasare "per cylinder" om man inte lambdamäter per cylinder också. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re: Tråkia nyheter
_________________ Tomas Liljestrand |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 9 besök senaste veckan (48302 totalt) |