| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hjulinställnings mått m.m VW Vento/Golf3
|
1038 besök totalt |
|
Hade min VW Vento inne på hjulinställning(Monterat Coilovers) och fick följande värden på Toe Bak. -0Grader 53 minuter och verkstan sa att det var Toe-ut hjulen stog(Bilen styr in bra i kurvorna men ålar sig på rak väg). Kollar man på bilen ser det ut som om hjulen står väldigt / \ om man kollar framifrån. Så Frågan är ju är minus 0 grader och 53minuter "Toe-ut" \ / ?? Har själv brickat för Camber som är ca2grader bak nu så jag vet hur tjocka camber plåtar jag ska tillverka. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||
|
Re:
Bakaxeln är hyfsat rak,därimot så när man shimsar för camber så brukar Toe sticka iväg, om man sänkt bilen mycket,provade brickor 1,5mm vid navet och det gav ca 2grader Camber efter hur andra har gjort,dock påstår dom att deras Toe bak vart innom toleranserna. EDIT:Men är -0grader.53minuter TOE-UT??
Den övre är hur jag hade brickorna vid hjulinställningen. Bytte placering igår till den undre och bilen vart betydligt stabilare raktfram. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1038 besök totalt |