| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Utlåtande om dessa: NEW Bosch NGI-2 (Natural Gas Injector 2)
|
2780 besök totalt |
|
Dessa spridare skall visst ge bättre tomgånsegenskaper samt justering av låglast. Finns det någon här som har erfarenhet av dessa & kan ge ett utlåtande?? BRAND NEW Bosch NGI-2 (Natural Gas Injector 2). Part number: 0280158827 - Long Bosch, EV1-style electrical connector. These are high resistance, 9.1 Ohms fuel injector and will not require inline resistors or a resistor box. Injector type: Saturated Body design: Filterless, composite plastic - (NOTICE TO OUR CUSTOMERS: These fuel injectors are produced without a filter. It is recommended that no filter be added to the injector before installation. Electrical connector type: Minitimer, EV1 Flow rates: (All flow tests were completed using industry-standard Heptane) 1680 cc/min at 3.0 BAR 1844 cc/min at 3.5 BAR 1970 cc/min at 4.0 BAR 2206 cc/min at 5.0 BAR Coil Resistance: 9.1 OHMS, high res. Dead Time: 0.55 ms at 14 volts Injector Length: O-ring on center, 64.5 mm Injector Length: Overall, 77.5 mm Injector diameter: 15.2 mm O-rings: Viton 14.5 mm _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
|
fått mycket goda svar på min fråga via PM & på annat håll.
Ni rejsianer börjar tappa stinget
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
|
Barre.....
tänk på att dessa inte ska tåla mbte dvs bensin utan bara etanol(e85)...... sen ska det finnas lite andra förhållningsregler för hanteringen med.... dom är lite känsliga inuti....
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
|
japp, du ar så rätt Diket, tackar
Kikar man däremot detta datablad så innehåller ju faktiskt även e85 MTBE...om än lite, 2,1% http://www.okq8.se/data/internal/dat Detta datablad fick jag via PM Får väl se om jag & Fia får plats i racebussen upp till Rudskogen så får vi gagga bilar på vägen upp
En uppsättning 1700cc är iaf på väg hem nu, sen kan man börja kräma lite mer effekt _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
|
Kolla med Robert på Dynotech. Har för mig att han har erfarenhet av sånna spridare.
http://www.dynotech.se/ Brukar vara lättast via mail. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
|
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
|
tjena & tack för all info.
killen jag köpt spridarna av nämnde faktiskt att dessa bl a sitter monterade i vissa stadsbussar som går på just e85. Likaså pratade jag med en Saabkille som kört med dessa sedan ett bra tag & han själv har inte haft några problem alls. Bara att tänka på förvaring OM man plockar bort dem. Inte låta dom ligga på hyllan då kan börja "oxidera" spraya ner dem med WD40 eller låt ligga i e85 _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
|
ärtan på ppf, pure-pf.com ... säljer och bromsar en massa motorer med dessa och många andra liknande, så han vet också det som är värt att veta. Som sagt, lämna dom aldrig liggandes framme löst bara, dränk dom i e85 eller liknande. Det finns motsvarande men i lite andra storlekar som tål bensin också, alltså samma typ utav hög ohms spridare. Fungerar tydligen bättre, går jämnare, finare tomgång, avgasvärden som kan vara svårt med vanliga lågohm 1700cc spridare går att ordna så man kan bes. utan att byta spridare mm..
_________________ Fredrick Westlund, Avesta |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2780 besök totalt |