Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 24566 besök totalt |
Hur har du fäst plasttakluckan? Bara lämpligt lim eller?
F.ö. fortsatt mycket prydligt! Din interiör är en riktig inspiration till vinterns byggande. ![]() |
||
Re:
Gjorde först några "hjälpprofiler" i aluminium som jag skruvade fast i samma infästning som till handtagen man kan hålla sig i. När jag fixerat den där silvertejpade jag från insidan så man kunde lägga rejäl fog utan att de rann in. Sen limmade jag med svart PU lim, känns som de håller jäkligt bra. Limma dock i några låsningar som skyddar fallifall. Kan lägga upp bild imorgon!
_________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||
Nuu har de hänt saker med bilen! Fick paket från Kinnby i förra veckan med mina coilovers!
Största bekymret va att borra de nya hålen (e36 topplagring) rätt. Men efter mycket mätande tror jag att jag fick till rätt vinkel. ![]() Har läst att när man monterar e36 fjäderben får man problem med castern, och såklart fick jag också uppleva d. Har excentriska bussningar så har fått fram hjulet lite men återstår att skaffa m3 3,2 bärarmar för att få fram hjulen ytterligare. Fick även problem med att jag fick väldigt mycket toe out. Skurvade in styrstagen så mycket det gick men dom gick i botten. Så fram med vinkelslipen och kapade dom 15mm sen gick det kanon. Varit ute och testat en sväng, blev inte mycket stötigare än med mina gamla dämpare, men klar förbättring i väghållning. Även bromsarna blev en stor skillnad. soilda 318i bromsar mot ventilerade o borrade 325 bromsar! ![]() ![]() Såhär blev slutresultatet. Nu återstår bara samma förändring baktill. Går att sänka några cm till men jag börjar såhär o ser hur den beter sig. ![]() ![]() _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||
|
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 24566 besök totalt |