| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES:BMW m60b40 komplett med manlåda till e36
|
3853 besök totalt |
|
SÄLJES:bmw m60b40 komplett med manlåda till e36
hej! PASSAR E36 går i tankar till att bygga turbo sexa igen och undrar då om någon är sugen på att köpa min 4,0L m60b40 som är komplett förut sprut, har kört med megasquirt och det följer inte med, motorn har åtdragna oljepumpsskruvar och loctitade alla satt kvar redan innan, nya tändstift och är i bra skick, komplett med servo generator och allt därtill, orginal motorfästen lätt ombyggd vattenpump har ej orginalhuv utan glasfiber variant så vet ej om det passar med orginalhuv? ombyggd servo då 540 har nivåreglering bak egenbyggda grenrör på ena sidan orginal på andra som sedan sitter i ett x pipe med dubbla 2,5 tums system ändå bak som följer med, koppling låda kardan: koppling sprillans nytt svänghjul specialgjort av dli teknik på endast 6kg som är ihop med sachs race tryckplatta med 4 puckad sinter och urtrampningslager ej monterat än!! kostade 12 tusen och aldrig använt låda ifrån 530 som funkar fint! 5 växlad kardan special gjord avsågad iträd med rör och ihopsvetsat gjort i svarv och verkar vara bra balans, gjort på firma! har haft kylaren i bagaget men går att ha framför också, har kartongvis med delar 3 insug extra startmotor och hur mycket små delar som helst! allt sitter i bilen fortfarande har ej kört med denna motor utan bara byggt och vill nu ha mer effekt, pris 26 tusen färdigt för att lyftas i en e36 förutom motorfästena som är svetsade i bilen, finns hur mycket som helst att berätta ring 076 856 7558 richard berg skickas ej _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
|
Re: M60
Jag har sänkt framvagnen litegrann, inte byggt om tråget så motorn sitter med ventilkåpans BMW märke med m:et i bmw märket precis mellan fjäderbenstornet så i mitten på motorutrymmet:) bilder finns i min projektråd här på rejsa:) _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
|
_________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES:BMW m60b40 komplett med manlåda till e36
|
3853 besök totalt |