Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 13534 besök totalt |
Har tyvärr inte haft möjligheten att testa dem på bana i år. Men jag måste säga att under den inspirerande körining jag lyckats med på gatan har de inte gjort mig besviken. Känns betydligt bekvämare att åka till vardags med än 888 och biter bra när de är kalla.
Så som bra gatdäck kan jag absolut rekomendera dem. Har inte haft problem i regn heller dock var det viktigt enligt camskill (där jag köpte) att man körde in dem ordentligt enligt deras rekomendation för att man skulle få vettigt blötgrepp. _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||||
Det de sa vad gäller inkörning var om jag minns rätt ca 45 min normal landsvägskörning sedan stå still i 12h för att sedan göra om det.
Lägger inga värderingar i det men jag gjorde ungefär som de sa och jag har helt ok våtgrepp. Om det beror på det låter jag bara osagt. _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||||
Bumpar denna i hopp om nån mer recension/åsikt. Har kört på R888 förra året och behöver nya däck till sommaren, blir gata och förhoppningsvis några bandagar. Framhjulsdrift, 1500kg och ca 350hk. Vad tror ni om detta däcket?
![]() ![]() _________________ Jonatan Mayer |
||||
Re:
Jag tror att det kan funka i bak. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Re:
Och fram behövs mer klister menar du? Hårdare stomme? Eller varför inte fram? Är rätt kass på det här med däck och banåka i allmänhet så förklara gärna lite närmare! ![]() ![]() Edit: För annars är det Toyo R1R, Hankook RS2 Z212 eller Federal 595RSR som finns i samma prisklass eller billigare. Vilket tror du på mest av dessa fyra? Eller är de ljusår från R888 så det är värt de extra pengarna och slitaget? _________________ Jonatan Mayer |
||||
Re:
Funderar i samma banor. Någon som kan svara? _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
news from the tracks?!
Nån som kör på dessa däck i år?? Har först hört att dom skulla vara avlösaren för 888'orna, men nu läser jeg här att dom inte ens är ett "riktigt" R-däck? 'EEEELP!! _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
Re: news from the tracks?!
Yokohama AD08 och Toyo R888 har ingen som helst koppling till varandra (Yokohama AD08 är ett bra gatdäck, Toyo R888 är ett dåligt R-däck). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 13534 besök totalt |