Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5831 besök totalt |
SÄLJES: SUBARU IMPREZA WRX STI PSE-2 578HK. (Såld)
Har en 2005 impreza sti, skattad i april, och ny besiktigad 21/06-2012, vars chassi rullat 6441mil och motorn med tillbehör max 500mil ![]() Grymt på kostad bil, som kannske inte riktigt än är en ful blods ban racer, men på väldigt god väg. första årsmodelen med 6växlade lådan, som fick spec- c drivlinan, alltså 5x114,3 i bullt delning och kraftigare hubbar,diffar, axlar med mera. Bilen har ju även avtagbar drag krok monterad, vilken bil såg du senast med de och 578hk å 675nm ![]() Bilen är byggd av Jimmy på JRM-racing i södertälje, är för övrigt han som ägt den här bilen en gång i tiden. Skriver all spec på motor chassi med mera här, så är de vell bara att fråga om ni vill veta nå mera. Motor bygd och mappad av JRM-racing. mappad till 577,5hk 675nm vid 1,9bar på V-power. ARP bultar i topparna ARP bultar i botten Cosworth 2.5 liters EJ257 short blok (subaru Motor), finns nummrering bricka med spec på höger sida på blocket. blueprintad av Cosworth från början, nu upp byggd av dom goda och glada gossarna på JRM. Nitrit härdad 79mm STI vev. Cosworth Stakar Cosworth Kolvar Cosworth Kolvringar Cosworth race Lager i botten och stackar Cosworth Toppackningar Cosworth high press och volyme oljepump 20% mer flöde och tryck. Cylindrar omfodrade av Ultramotors, nu med kraligare Darton slevs lösa cylinder foder. Mirafrästa ventilsäten av ENEM (+1mm både insug&avgas) Portade toppar samt flödes testade av O.Glad GSC Race Kammar IN282*/EX282* 11.5mm i lyft GSC Dual Springs (dubbla ventilfjädrar per ventil) GSC Titan Retainers GSC Exhaust Valves +1mm GSC Intake Valves +1mm Ventiler injusterade av Ultramotors Gates Kevlar kamrem Perrin GT3582R 82 a/r Turbo. Perrin 2" rotated up pipe perrin 3" down pipe 46mm Precision Wastegate Perrin Signatures 700hp Series Black FMIC kitt Perrin 3" Turbo Inlet Pipe Perrin Luftfilter Power Enterprise 800cc Spridare HKS Extreme Grenrör HKS high-power spec R Titanium Avgassystem från catten 3" rör med 5" HKS GD max koppling HKS lättare svänghjul HKS tändstift 8or Cusco motorfästen samt växellådsfästen TGV deletes - borttaget och flödesmatchat APS dumpventil APS Fuelrails med stålomspunna ledningar HKS Bränsletrycks regulator Sachs Uttrampningslager Gimmick Motorsports Packnings kitt i Koppar JRM Special 4l FuelCatchtank i skuffen, med en Bosh 044 Soppapump med AN10 stålomspunnenledning & Anslutningar på matningssidan och AN8 stålomspunnenledning & anslutningar på retursidan Nuke soppafilter Bränsle: V-Power Link Styrsystem med ALS (ej aktiverat) och LAUNCH + 5bars mapsensor + lufttempsensor. dubbla mappar på switch i handskfacket. Innovate bredbands lambda kopplad till Link sprutet. JRM mappning av Link Sprutet JRM remskiva Stålomspunna teflon soppaslangar Mishimoto Racing Termostat för kallare vattentemp (60g) Mishimoto Vattenkylare i Aluminium MOTUL diffar&Växellåda Bilen alldrig invigd på bana i detta utförande, de som eventuelt kan behöva kompliteras kan jag tänka mig, är nog en olje kylare för motor, samt en bafel plate från endera Tomei eller cosworth eller baflad sump helt enkelt, så man inte riskerar att skada motorn vid aktiv körning. Chassi: HKS Hipermax-III Coilovers runt om, med pillow Ball upper mount, hiper linear piston, Fjäderkonstant Fram: 10kg (98N) Fjäderkonstant Bak: 7kg (69N) Max sänkning fram: 59mm Max sänkning bak: 63mm Whiteline 24mm krängnings hämmar runt om. PowerFlex bussningar på lite olika stälen 3.2 Grader Camber fram. Här kannske man behöver bytta ut lite fler bussningar mot fastar typ, för att få den ultimata ban dräparen? Fälgar, däck och bromsar: NYA!! inte rullat många mil, Enkei PF01 18x9 ET35 med 245/35 Toyo puckar. Inovit Asuka RD21 (rays TE37 kopior) 18x7,5 et40 med riktigt fina no name däck. Orginal STI Brembo 4-kolvs ok fram och 2-kolvs bak. DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPE+ klossar runt om. EPS Super Blue Racing Olja Sport stolar fram typ sparco modell, med sti logga på huvud stöden. exteriört är de den sälsynta impreza S203 läppen och även S203 ställ bar vinge, köpt av kakumei. Länk till bilen för bilder med mera. http://www.garaget.org/?car=273501 Rikt pris hade jag tänkt mig 220 000:- utan enki fälgarna. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MVH Fredrik ![]() ![]() _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
Ja då går sista sänkningen av priset då, 220 000:-
Kan även vara intressant med bytten av biligare bilar, då hela poängen med försäljningen är hus köp för min del, så måste få pengar över till kontant insats, lagfart, pant brev mm. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5831 besök totalt |