Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
764 besök totalt |
KÖPES: Laptop till datasprut
Behöver en gammal laptop till mitt Motec. Datorn måste vara gammal då den måste ha serieportutgång. Helst Windows också. Henrik Andersson 073-511 76 98 Henrik_tgul@hotmail.com _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||||
Varför inte bara använda en adapter?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv |
||||
Har hört mig för om adapt och de jag pratat med säger att adapterana bara krånglar.
Hur funkar den i länken? _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||||
Re:
Jag vet inget om just den i länken, men jag har i yrket stött på adaptrar som krånglar och andra som funkar utan några som helst problem. Generellt fungerar dom bra, när dom "krånglar" brukar det mest vara handhavandefel. Men eftersom dom kostar så lite så kan du ju köpa en och testa ![]() |
||||
Vanligaste felet tror jag iaf, är att de per automatik får ett högt portnr, högre än de antal portar som man oftast har att välja på i de program som fortfarande vill ha en seriell port. Men du kan manuellt döpa om portnumret på adaptern i inställningar/kontrollpanelen och då brukar det funka.
_________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
Vissa gamla program går bara på com1/com2 adresser och interrupt 3&4 och då kan du ha hur många usb->serialadaptrar som helst som programmet inte kan hitta, gäller framförallt dosprogram men även tidiga windowsversioner.
det "kan funka" med pcmcia/expresscard som har serieportar i en bärbar ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re: KÖPES: Laptop till datasprut
Vi har en http://www.dell.com/se/foretag/p/lat Vilken version av Motec har du? Till min M48 funkar det med XP. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Re: KÖPES: Laptop till datasprut
Kör M4. Fick tag på en dator i dag, en Dell. Med allt som behövs. Men ska ha din dator i åtanke, gamla datorer kan paja fort. Vad vill du ha för datorn? _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||||
![]() |
KÖPES
![]() |
764 besök totalt |