Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1972 besök totalt |
Någon som skall till Ringen på lördag eller söndag 24-25/4?
Hej! Jag kommer eventuellt att ta en titt på detta monster till bana under helgen, skall till Stuttgart och hämta en Porsche 944 och tänkte göra en avstickare till ringen - har aldrig varit där förr. Är det någon härifrån som har planerat att åka dit under helgen så man eventuellt kunde hälsa på varandra och sparka lite däck? ![]() Det går att ringa mig på 0709-993959 om ni ser detta under fredagen eller senare, kommer inte att kolla mailen mellan fredag e.m. Och söndag natt då jag planerar att vara hemma igen. MVH Anders Ps. Om det är någon som vill vara resesällskap så skulle jag uppskatta det, blir långt att köra och sällskap är alltid ett plus. Ds. _________________ Anders Hansson |
||||
Hej, Anders!
forumreglerna föreskriver att du registrerar dig med för och efternamn! Vänligen respektera detta! Sedan till saken! ![]() Det är en hel del svenskar nere redan, som går Scuderia Hanseats vårkurs på ringen. Den börjar idag och avslutas på lördag. Torsdag, fredag och lördag fram till c:a kl 17 är nordslingan stängd för oss "turister", pga denna kurs. Fram till lördag lunch kör kursens olika grupper på olika banavsnitt längs banan. Under lördag em har dom uppkörning och kör då en och en och blir bedömda av instruktörerna. Det brukar rulla en massa roliga bilar i byn under dessa kurser! ![]() ![]() Lycka till med bilköpet! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Men, jag har ju mitt fulla namn i signaturen, behövs det någon annanstans? Jag har varit registrerad ett par månader och inte fått några påpekningar förr.. ![]()
Ah, nice.. Då kanske man stöter på lite svenskar man kan slänga käft med. ![]() Jag hade tänkt åka ner och köra på ringen senare i maj med min 928GT men eftersom jag ändå skall ner en bra bit i tyskland och har hela helgen på mig tänkte jag åka dit och kolla läget. Har varit en dröm att ta mig dit i flera år. Tack för lyckönskningen, det blir nog den finaste av mina 944:or hittils (nummer 5 i ordningen och sjätte Porschen). MVH Anders _________________ Anders Hansson |
||||
Sorry det var jag som slutade läsa efter Mvh Anders... ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
ok, misstänkte det.. haha...
![]() Är det förresten någon som är sugen på att dela på soppapengarna Stuttgart -> Ringen -> Malmö? Man kan flyga till Stuttgart för 1608:- med ungdomsbiljett (under 25) som jag gör och sedan blir det nog 90-100 mil att köra. Jag kommer förmodligen att stanna i närheten av ringen natten lör-sän beroende på om jag lyckas få tag på ett rum/bastu/städskrubb att sova i. _________________ Anders Hansson |
||||
om någon vill göra på det sättet funkar det bra, själv kommer jag som sagt att hämta en bil i Stuttgart och köra därifrån. _________________ Anders Hansson |
||||
Jag kommer att vara pa ringen pa söndag fran ca 10:00. Om nagon vagar brottas med mig och mitt 82-hästars monster är det bara att ringa: 0704 447117
är det ngn som vet om F1-loppet visas pa ngn lokal pub i närheten? Det är väl visserligen lika kul som TV serien grannar nu för tiden, men ända... /Rickard _________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
||||
Skulle vart nere tyvärr fick jag förhinder , och åkte hem igår , men jag hann iaf se lite när Scuderia kursarna körde lite , och fick se en tysk nästan kvadda sin vetern-merca vid pflanzgarten
|
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1972 besök totalt |