Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3076 besök totalt |
SÄLJES: Alfa Romeo 75 2.0 Twincam -87
Jag ska sälja busbilen på grund av utlandsflytt. Tråd finns, klicka på "bilen" i min profil. Det är alltså en 75:a med Nordmotorn, går fint startar jämt. Skrap på tvåan ibland om man är oförsiktig annars går den kanon, svetsad diff men inga problem att köra den, just nu med r-däck fram och gatdäck bak. Bilstein dämpare runt om och 27mm stavar fram (kan vara 30mm) samt hårdare fjädrar bak av okänd modell. Mycket rensat i kupén och två stycken sittastill stolar av äldre modell, slitna med man blir kvar i dom, fyrpunktsbälten finns också. ![]() Urkapad i dörrarna och sitter plastrutor i dörrarna samt vitmålat golv, fram och bakruta i glas. Bromskylning modell budget är monterad och jag inbillar mig att de gör skillnad. Besiktad i våras med anmärkningar och allt åtgärdat förutom handbromsen, jag bytte wire och började justera oken men höger bak verkar inte justeringen funka på och det började läcka, ombesiktningstiden har gått ut men ja tror inte att det övriga ska vara några problem. Ev så bör man byta bakre hardyn då den inte är så snygg men inga vibrationer så ja tror inte att SBP klagar!? En extra baklucka finns om man inte gillar den diskreta vingen (inga problem att besikta med) Framkofångaren är spräckt med sitter ihop och kanske går att limma? Pris beroende på vad man vill ha med. 6900:- för bilen som den står fast på orginalfälgar och vinterdäck. 7900:- med V6/TS bromsar fram och stålomspunna bromsslangar 9900:- med 16" fälgar och r-däck (det är 7 st r-däck i varierande skick men många kul stunder kvar i dom samt två gatdäck som sitter monterade nu PGA svetsdiffen) Tillbehören kan säljas separat efter att bilen är såld. Laptop kan tas som dellikvid. Mycket kul och svängvänlig bil för pengarna även om den behöver lite jobb. Tycker ni att det är för dyrt så lägg ett bud, ja ser helst att en rejsian köper den. Maila PMa eller ring 076-2929337 ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3076 besök totalt |