Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1990 besök totalt |
Senaste numret av EVO - The POWER Issue
Riktigt bra nummer denna gång. Massor av roliga bilar! Även en intervju med Gordon Murray ![]() ![]() |
||||
Re: Senaste numret av EVO - The POWER Issue
Gordon Murray ![]() Börjar bli dags att skicka in prenumerationstalongen nu ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Ska bli intressant att se vad han gjort med Mercedes SLR, artikeln handlar en del om det också. Prenumeration skaffar du enklast online på http://www.evo.co.uk/
|
||||
Borde vara nästa nummer. Numren som går till Sverige är försenade med minst en vecka, vilket betyder att du kan förvänta dig att få den i början av feb. |
||||
Intejuvn med Murray var ju skitkul , killen bara sitter och är dryg och sågar varenda bil , men klart har man ritat maccan så kan man ju vara det
![]() |
||||
Hans sågning är att de andra bilarna koncentrerar sig att bara vara bäst på en sak. Ex Veyron=toppfart, Enzo=snabb runt bana etc. Ingen bil kommer i närheten att vara en så komplett bil som Maccan. Koenigsegg och Edonis orkar han knappt kommentera ![]() Det roliga är att när de frågar honom vilken motor och hur många hk han skulle haft om han bygg Maccan idag säger han "samma motor och lika många hk, det är fortfarande den bästa motorn som någonsin byggt". SJÄLVFÖRTROENDE! |
||||
Vet inte om man skall kalla det självförtroende eller insikt för det är en BMW-motor som sitter i McLaren F1 och Herr Murray har inget med konstruktionen av den att göra. ![]() |
||||
Det betyder altså att jag får ta och köpa nummret med superbilar som murruy sågar och gamla f1 bilar på press stop ![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Han har ju ganska mycket med den att göra, det var ju han som specificerade den. Sen att det blev 627 hk istället för 550 hk för man ju tacka BMW-teknikerna för. |
||||
Vänta nu, att beställa ngt är inte samma sak som att konstruera ngt, eller hur? |
||||
Stämmer att han specade den. Varje köpare med sinnet i behåll specar tekniskt komplexa grejor man vill köpa från en underleverantör. Men på två punkter avvek den från specen. Den blev lite för tung och gav mer effekt. Mycket beroende på att BMW föreslog att använda dubbelvanos, vilket ökade massan. Gordon var skeptisk till detta påhitt, men BMW folket övertygade honom att han inte skulle bli besviken. Uppenbarligen verkar han fortfarande nöjd. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
och bara för att Gordon specade betyder inte att tillverkaren skulle lyckas få till en bra konstruktion. Så uppenbarligen är BMW mycket kompetenta, vilket visat sig i de flesta motorer de byggt
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Att beställa är inte samma sak som att konstruera. Men....hade han inte beställt den, hade den aldrig blivit konstruerad ![]() |
||||
Förvisso men det motsäger inte mitt påstående. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1990 besök totalt |