Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2211 besök totalt |
SÄLJES: Opel Kadett GTE 4x4 Turbo
Nu provar jag igen. nu med en fungerande bil. ![]() ![]() ![]() ![]() Kadett GTE -84 Grym potensial!! Motor: 2.25liter Cp pistons 87mm med grövre kolvbult(23mm) 155mm vevstakar(H-profil, LGspeed) Opel Frontera motorblock samt vevaxel, 95.4mm slaglängd, borrad 87mm (X22XE) ACL racelager med större lagerspel, nu är det 0.075mm. Borrad block med stressplatta. Modifierat smörjsystem för säkrare smörjning av lagren, matar huvudoljekanalen från 2 håll. Z20LET oljepump. Utökad volym i oljetråg med skvalpplåt. Stödgördel(special enligt mina önskemål, grymt stadig) Förstärkt motorblock så fodren inte skall flexa. Oljekylmunstycken för kolvarna. Lättat svänghjul Sachs 2 skivig 4pucks 200mm koppling, specar över 1000Nm, nyservad med nya puckar. ARP bult till svänghjul. Grövre topplocksbult, M12 samt hylsor för att få plats med längre bult, helicoil i motorblock. Pianotråd runt cylindrar. Z20let topplockpackning. Topplocket portat av mig, (långt värre än Ehn's 795hk maskin.) Blybronsstyrningar Dubbla ventilfjädrar med chromemollyretainers. 34.5mm insugsventiler 31mm avgasventiler 272graders kammar, specialslipade till min maskin. Adderat flera kylhål i toppen(samt motorblocket) KS-sjukan tillrättad, med andra ord en topp med större potensial än Coscast som kan släppa sätena vid höga effektuttag. BMW M3 E36 spjällhus(4x50mm) Plenum byggt av mig med fullradietrattar. Grenrör byggt av mig med avstämda längder och mergecollector. Greddy 48mm dumpventil(äkta) Tial 44mm wastegate(äkta) GT3582R med tial avgashus(rostfritt,turbon är äkta inge kinaskräp) 3.5" avgassystem hela vägen som avslutas med 2st 2.5" ljuddämpare. Rostfri downpipe med bredbandslambda(innovate) samt smalbandare(ny) Aeromotive Bränsletryckregulator. 3st bränslepumpar 90amp generator DTA motorstyrning(S60pro) 350kpa mapsensor Bosch 1680cc spridare Ford RS500 intercooler, tunn för platsbrist, men flödar duktigt. Setrab oljekylare, specialare, platsbrist ni vet. 10" elfläkt, inga värmebekymmer alls. Hårdare motorfästen. Modifierad vevhusventilation med uppsamlingsburk i regelmässig volym(dragracing, IFALL man skulle vilja) Kaross: Tyvärr ingen showlack! Ombyggd samt förstärkt med 4hjulsdriving från Toyota Celica, funkar kalasbra. Förstärkt i golv för mera vridstyvhet samt hållbarhet i framvagn då dessa karosser gärna vill spricka i framvagn. Ingen rost. Breddad 2.5-3cm per sida bak. Breddad 3.5-4.5cm fram(minns inte måtten) Plastskärmar och motorhuv. Kolfibertejp på motorhuv och tak samt B-stolparna. Kolfibertejp på backspeglarna. Hela golvet renskrapat från underredsmassa samt målat invändigt och utvändigt, sen rostskyddat i hjulhus och trösklar. Ombyggd bak till fjäderben(coilovers) Modifierade fjäderbenstorn fram för justerbar caster. Lite lättad här och var, men hållit det diskret så det inte syns. Vita blinkers fram. Ascona C backspeglar. Chassi: Coilovers fram och bak, Bilstein.(bak i magnesium) Uniballs i framvagn med topplagringar i alu. Modifierade bärarmar fram för justerbar camber. 330mm bromsar fram med 4kolvs brembo-ok. Std bromsar bak(bromsskivor). Calibra 16v bakvagn modifierad för 4wd. 7.5x17 fälgar med Dunlop Direzza R-däck, mycket mönster kvar. Transmission: Toyota Celica GT4 4hjulsdrift med Camvy V6 växellåda, skitbillig på skroten, (typ 1500kr, bra om man rasar, lättare att få tag på än en fräsch F28) Körs låga 10or på strippen i grekland samt staterna med denna setup. Oljekylare till växellådan. Multimedia: Extramätare i kupén Bränsletrycksmätare i motorrum. Eventuellt kan mappningsdator medfölja vid pristillägg. Inredning: Std Kadett GTE Obs!! saknas en kåpa på höger backspegel på bilden, gör om kolfibertejpen just i detta nu då annonsen skrivs. Har säkert glömt nåt, uppdatera om jag kommer på nåt. Bilen fungerar nu med andra ord, tidigare annons är icke att härleda till. 95000kr Ring eller maila. Patrick Wetterskog 0707928582 pwetterskog@hotmail.com _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
Hej å hå..
Priset ÄR förhandlingsbart. EV byte är också intressant. Jag skänker dock inte bort bilen så skambud är det ingen idé ni lägger. Bilen har uppdaterats med ny bredbandssond då den gamla behagade tröttna på detta jordelivet. Finns en film på min facebook ifall ni vill se. Får icke lägga ut den här då jag råkar överskrida hastigheten i tätbebyggt område ![]() Laddar dock bara 0.9bar i filmen. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2211 besök totalt |