Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 41, 42, 43 >> 457 besök senaste veckan (207009 totalt) |
Re:
Njea kass kamera & filmer därefter ![]() till nästa år. Den satt ialla fall lägre denna gång så man ser ut genom rutan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Rejsrapport från BMW Cup Knutstorp 4-5 Augusti
Då bilen även denna gång var stationerad hos brosan utanför Göteborg blev det inte mer än 27mil till banan lite bättre än de 70mil jag har till knutan hemifrån ![]() Klara för transport mot knutan. ![]() Väl framme & avlastad visade det sig att hela golvet på förarsidan ver nerkletat med bromsvätska ![]() När jag bytt bromspedalen hade returfjädern till kopplingen hamnat snett & klämt sönder nippeln till kopplingens hydralcylinder. Brosan lyckades få dit en precis lagom stor gummislang så det blev tätt & fint samt att kopplingen funkade klanderfritt ![]() Avlastad & kopplingen fixad. ![]() Tidsträning 1 Var på knutan 2010 senast så första passet blir lite att hitta spåret. Ut & kör 4 varv för att få upp lite värme i däcken in & justerar trycket får samtidigt reda på att min transponder inte funkar. Enkelt fixat då jag glömt slå på strömmen till den ![]() Ut igen nu börjar mina aggresiva baklägg göra sig påminda jazzar en del vid inbromsningen på långa rakan bromsbalansen justeras fram & det känns bättre 1.10.366 blir bästa tid. (Nytt PB på knutan) Dock är jag styvt 3 sec långsammare än konkurenterna vilket känns lätt deprimeraded då jag vet att större delen av tiden som saknas sitter hos föraren ![]() Tidsträning 2 Börjar nu får förtroende för bromsarna så stort att bilen vänder runt i inbromsningen innan kurvan upp mot idioten. Första varven känns bra men sen understyrden & har sig(visar sig finnas en förklaring) Går med redigt ställ under ngk men det gick bra. Bästa tid blev 1.10.87 Har 13:onde bästa tid i kvalet kommer starta i höger spår med Lennart i 02:an framför & M.Skoog till vänster. Beslutar att byta till ett par betydligt snällare Wilwood belägg bak vid bytet upptäcker vi att hela högerhjulet bak glappar fram & tillbaka. Mina svetsade justeringar har släpp igen ![]() Brosan svetsar justeringen innan det är dax för race 1. Race 1 Starten på G ![]() Starten går. ![]() Start & målrakan på varv 2 händer detta sprinten till vänsterhuvfäste glider ut & huven upp. ![]() Kör vidare några varv men det blir värre & värre efter varje passering längs långa rakan ![]() Går i depå på 6.e varvet vår tekniker Björn spänner fast huvlåset ![]() ![]() När jag sen kommer ut går bilen riktigt illa bluddar mm. Tar mig runt till målfalgg & försöker vara ur vägen för alla andra. När jag rullar in i Parc Farme dör motorn. Då Lundvall brutit & Lennart i 02.an kör utom tävlan blir jag 3.a ![]() När jag startar den igen för att köra bort till maskindepån låter det som en hel näve lösa skruvar som ligger i cylindrarna. Vi skruvar ur tändstiften & stiftet på cylinder 5 ser ut som nån bankat sönder med en hammare även kolvtoppen ser mindre bra ut ![]() ![]() Bilen lastad ![]() Tröttnar lite på det hela packar & kör på ren ilska nonstop hem. Får se om det blir nån mer körning med bilen eller om den får rosta bort i garaget... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Re:
Tackar för all uppmuntran får se vad det kan bli som sagt är det hemmabana & skulle vara kul att köra resterande tävlingar i år ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
Det där har hänt oss också ett par- tre gånger på ett år. Det är en ventil som gått i kolven. Frågan är varför ? Om ventilen eller fjädern gått först ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Re:
Hur mycket varvar ni ? _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Re:
Vi har orginal varvstopp. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Re:
Samma här. Får se hur det ser et när jag plockar isär den hoppas hinna innan helgen. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Re:
Men det kan ha varit följdfel efter kollapsad lashcap (dvs ventilspel på ett par mm som sen dödade retainern som var 10 år gammal gjuten original). |
||||||||||
Re:
Kör ni båda med 325-insuget på 328-motorn? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Re:
Jag kör 325 insuget & M3E36 3.0 grenröret på min. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 41, 42, 43 >> 457 besök senaste veckan (207009 totalt) |