Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 24813 besök totalt |
Re:
Jag har en vän som har riktiga prylar som jag ska låna. Jag vill verkligen veta detta själv.... /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
Hvor er "like" button? I like this car:)
Det er jo noen seriose oppgraderinger du har gjort.... Hvordan er turbo lag med den turboen? Jeg har selv en LR super65 turbo på min 944, men den er nok alt for stor. Får ikke trykk for 3500-3700rpm, og det er svårt å henge med 911or ut av kurvorna.. _________________ Knut Aas Lotus 7 S4. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82038 Porsche 944 TURBO MG Midget FIA Historic racer https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82008 |
||
Re:
Tackar! O tack erikjakan! Jag tycker inte det var så mycket lagg. Trycket från turbon kom vid 2700 rpm och det är väl ok. Jag körde en helt original 928 gt, rätt hårt men rättvist ![]() Vi tar 911 på rakorna ![]() /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
test av generator mm
Testar generator och lite mätare, sorry för dåligt ljus.... Mätare som inte behövs singel lambda.... Vattentemp står på 100% ![]() http://www.youtube.com/watch?v=YCPMx Torrgasar snart igen. _________________ Jonas Hermansson |
||
Bytt till hårdare fjädrar fram 1100lbs.
Kopplat om boost controller till ext wg. Kopplat in nya fuelrails och ska montera köpta spacers till befintligt insug så att allt blir helt klar för mappning om en månad.... Återkommer snart med bild eller annat kul. Längtar som bara den till Porsche banträff 2013! _________________ Jonas Hermansson |
||
Re: Lampor
Tjena, har löst detta på min Coupe (!).. Man får fixa ett effektmotstånd till varje blinkers (typ 5ohm, 50w) och paralellkoppla dem över varje blinkerslampa. Låter stört men det funkar! |
||
Gasat fullt
Har nu testat... kunde bara köra fullt på ettan då vägen tar slut...Boost peakade på 0, 67... Jag körde på 100% av mina inställda värden och om jag istället kör 70 % så borde det bli som jag vill (~0, 6 MAX).Bilen gick som en R A K ET!!!!!!!! Helt galet! ![]() Tyvärr började det ryka överallt ifrån då mina oljiga händer smort in det mesta men nästa gång är väl det borta... J _________________ Jonas Hermansson |
||
Javisst kan du det!!!
Ringer SFRO inom kort. Den går lite fett nu men spridarna är stora och jag fipplar med br trycket.. Tändstiften jag har är WR7DC super plus med 0, 70 gap. Lika som 944T... och har nu funnit att 39, 5 lbs/h är rätt tryck . Jag har ställt in bränsle på vid gas släpp.. Avgassmällar på. ![]() /J _________________ Jonas Hermansson |
||
Har bytt ut kilremshjulet på veven så att generatorn även kommer att ladda på tomgång.... Letar nu efter ny passande kilrem, knepigare än man kan tro att hitta rätt. Annars är bilen klar för mappning, först lite autotune bara den kommer ur closed loop
![]() Jag o min sambo kommer att flytta till Sthlm snart så om någon har plats i trevligt garage nära stan, skicka mig ett meddelande. Framtida projekt; Flytta bak vikten, där det är möjligt - jag börjar med att flytta det elektriska styrservot bakom bakaxeln. Som den är att köra nu så vänder bilen på en femöring. Skaffa en avluftningstank och en extra pump för bränslet OCH/ELLER större fuelcell (endast 30 liter idag). Köra på Mantorp WOT..... /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
Sidospegel
Inte snyggt men jag ser spegeln inifrån i alla fall! :-) ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Jonas Hermansson |
||
_________________ Jonas Hermansson |
||
_________________ Pierre C |
||
Nya canards från ebay har ankommit
Mekar inget nu men det hindrar ju inte att göra nya inköp! Dessa canards kommer att monteras asap när bil installerats i Sthlm. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Jonas Hermansson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 24813 besök totalt |