| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW 328 Touring -95, reservdelsbil *SÅLD*
|
1076 besök totalt |
|
Tänkte kolla om någon har lust att befria mig från mitt blåa skåp .
Den är Montrealblå och har gått 24xxx mil. Den är egentligen helt fungerande men fick nedslag på några punkter på besiktningen. Bromsrör vänster bak (som går över tanken) Höger yttre spindelled fram Bromsslang vänster fram (båda sidor är kass egentligen) Bromsröret skulle bytas men det var så ruttet i nipplen fram vid skarvblocket så det gick bara inte, och nu läcker det vätska i skarven. Anledningen till att jag skriver ut den som reservdelsbil är också för att den är rejält rutten runt lyftpunkterna i trösklarna, finns knappt nånting kvar runt lyftpunkterna. Annars finns ju självklart rost lite här o där samt klarlacksläpp på huven. Fönsterhiss mekanismen på passagerar dörren fram är kaputt också, ett hjul som gått sönder. Skulle man vilja fixa den så har jag 2 nya kompletta bärarmar och 2 bromsslangar liggandes som kan köpas till. Hade jag själv haft plats hade jag plockat motor och låda till banbilen. Så jag hoppas med detta kunna sälja till någon som är ute efter en väl fungerande m52b28 med tillhörande låda, och i detta fall då tillhörande bil runt också .
Sitter ett G&M sportchassi med 60/40mm sänkning, dämpare vänster bak är ganska slapp, ingen 2:a dock. AC fungerar ej i vanlig ordning. Så det är ju egentligen inte mycket fel alls, bara att jag inte har plats eller lust att demontera eller fixa. OBS! Den är alltså INTE körbar just nu då det läcker bromsvätska (systemet tomt nu dock) och att det saknas batteri. Även körförbud och avställd. Så hämtas på släp såklart
Vad är då detta värt? Med tanke på vad bara motor och låda är värt så börjar jag med 10000kr. Men jag tar självklart emot alla möjliga bud också, men dom ska ju vara rimliga .
Har du platsen att demontera så kan du ju tjäna tillbaka en del.
_________________ Viktor Starkman |
![]() |
SÄLJES
|
1076 besök totalt |