Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 8442 besök totalt |
If I could turn back time...
Moderna racerbanor har en tendens att vara lika inspirerande som kommunhuset i Säffle. ![]() De går helt bort i min bok. Le Mans anno 1959 vore nått, speciellt white house bend. Nürburgring Nord+südscheleife anno 1967-68 Brno runt 1975 Spa sent 60-tal Monaco (duger även i dagens utförande) Solitude 1965 Knockhill (även av idag) Pau Reims a la 65 Bathurst sent 60-tal tidigt 70-tal Av de banor jag kört var Le Mans mäktigast och Ahvenisto tuffast, en av de svenska banorna tråkigast... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Ja hur fasen kunde jag missa den???? Den platsar mer än väl i min retroracing dream ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Här kommer en liten nyare film från ACR
Ja längtar!!! http://www.youtube.com/watch?v=gbfS-3IC_uI&list=UUHg_XyXGH2AbUhhCRhMthuw&index=2&feature=plcp _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||
http://www.nurburgring-history.co.uk _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Inte din grej kanske men som klen tröst kan man köra alla de där banorna i GPL på datorn. Med en riktigt bra force feedbackratt så är det inte så dumt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
_________________ Per Sjöberg |
||||||
Den byggdes 1950 och är Sveriges äldsta permanenta bana, så egentligen borde jag ju gilla att köra där ![]() Men å andra sidan är det rätt okej att vara där utan att rejsa. - Gelleråsen _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Med två grabbar som är hängivna spelnördar har jag också hunnit med en hel simracing, men det är ett par år sedan jag körde annat enstaka gånger. GPL har jag haft. men det verkar inte funka så bra på nuvarande burkar (jag är rätt ointresserad/okunnig av att pilla med datorer) ![]() Tycker GTL är överlägset Race i verklig känsla. Även GPL minns jag som betydligt mer utmanande. En kul detalj i sammanhanget är att inför Le Mans Classic 2008 tränade jag massor med varv i GTL med Le Mans nedladdat. Både gamla och nya sträckningen. Massor med varv, speciellt i mörker gjorde att jag hittade runt rätt bra när det var skarpt läge. Mina första varv på Le Sarthé körde jag på nattkvalet klockan 00.30. Trots frånvaron av bra lyse så gick det utan problem, var bara första varvet som jag var osäker på inturn i första chikanen och några av fullfartsböjarna på nya permanenta delen. Kanske dags att återuppta SIM-rjesandet grabbarna får väl låna ut sina spelburkar och rattar till gubben ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Ahh ok. Jag gillar den faktiskt. Kul vad det är annorlunda. Men så har jag ju inte testat så många banor heller. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Rouen? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Såg just ett reportage därifrån: ifrån 06,30, även om ALLT ifrån Drive är sevärt. Lite race också: _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Antagligen mer av en uppvisningsbana, men Schenley bjuder på "scenic views" av alla de slag
![]() Det var visst större än jag trodde... http://en.wikipedia.org/wiki/Pittsbu _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 8442 besök totalt |