| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Coilovers, behöver lite råd. KW och annat.
|
2010 besök totalt |
|
Har precis köpt en S40 (har egentligen ingen betydelse) för banåka. Blir ringen i Sep som premiär och sen köra så mycket som möjligt under 2013. Kommer behålla den gatgodkänd så inget monsterbygge på nåt sätt. Jagar nu coilovers, vägrar Kinagrejer och då finns det inte mycket kvar att välja på. KW Version 1, Tein Flex och ev H&R. Som ett sista alternativ gula Koni med sänkningsfjädrar. Vad hade ni valt? Är KW v1 bra nog för banträffar? _________________ --Michael Karlsson-- |
||
|
Re: Coilovers, behöver lite råd. KW och annat.
Hej, Jag har Leda coilovers, googla och se om bolaget finns kvar... De har återuppstått ibland efter kk. /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
|
Jag kör KW variant 1 på min e46 330xi bruksbil.
Tycker att dämpningen är för mjuk för att köra bana, kör man bara nån gång per år så skulle det funka men mer än det så skulle jag iaf vilja ställa hårdheten på dämparna. _________________ AIexander StenvaII |
||
|
Re:
Ja, GAZ Gold kit med egenvalda fjädrar.. mycket bra för pengarna :-). Byggda för vårt klimat oxå, tål regn och snö.. Hårdheten på dämpare var från komfort till banhård till skillnad mot Bilstein PSS 9 som gick från hårda till väldigt hårda.. Dämparkurvor och fjädrar går oxå att få custom made utan extra kostnad.. Går även att laga/fixa om det skulle behövas.. / Johan |
||
|
Säkert inga problem om vi pratar banåka och själva funktionen på grejerna men har sett Kinagrejerna efter Svenska vintrar och förra K-sportdämparna jag monterade höll bara en månad innan de började läcka bak. Nog om det, vill inte prata illa om andras ögonstenar.
Har ringt runt idag och verkar svårt att få justerbar hårdhet, KW ska vara för mjuka men H&R snäppet bättre, hmmm... _________________ --Michael Karlsson-- |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2010 besök totalt |