| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Framvagnsfunderingar (Mcpherson)
|
8903 besök totalt |
|
Re:
Ja du hade rätt de var M8, vet inte vars ja fick M6 ifrån. Jag vet inte hur pass mkt de blir man flyttar fram om man gör som ja tänk? 2cm? eller blir de mer ändå? måst ta å mäta på nån spindelled snart. men tror inte de kommer va nå problem me att de tar i för min del, vars tar de i för dig? sen när du flyttar bak topplagringen med dina nya fjäderben så kommer de ju flytta bak hjulet lite med så de tar ju ut varandra lite. |
||||
|
Tror de är dax att uppa den här tråden lite igen. Har funderat fram å tillbaka en hel del på vad man kan göra för att förbättra framvagnen å få bättre svängegenskaper (Inte för att den funkar dåligt nu) så har börjat fundera på att bygga nya uprights så ja kan få allt lite bättre.
De som jag främst vill få till är caster, har kanske 2-3° nu men går att få 6-7° genom att flytta fram spindelleden samt med justerbara topplagringar. Vill också få upp rollcenter så mkt som möjligt genom att montera spindelleden längre ner på uprightsen, Ligger under markplan nu. Scrub ligger i stort sätt på 0mm nu så de ska ja försöka hålla kvar. Läst lite om ackerman men de kanske inte är nått man behöver bry sig så mkt i? Nått mer ja borde kolla på när man ändå håller på? Nån som har nå tips på bra läsning angående bygge av framvagn? Klippte å klistrade lite i kartong för att få en uppfattning om hur dom skulle kunna se ut. Tänkte om man bygger dom av 3mm plåt. Ska också lägga nån extra förstärkningsplåt i den som går mot cirkeln i mitten. Nån som ser nå uppenbara fel med dem eller borde de kunna funka? Kom nu med mkt tips å trix så jag har nå att göra i vinter!
|
||||
|
Hur har det gått
Tjena hej, hur har det gått med detta projekt? Jag har samma framvagn på min Alfa 164 med samma problem, bumpsteer så inått %¤! vid gaspådrag :-(
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
||||
|
Re: Hur har det gått
Hejsan! De har inte hänt mkt med å byga nya spindlar m.m. då jag inte riktigt fick nå bra svar här eller har haft riktig tid å ta tag i de här. Mitt problem är väl egentligen inte bumpsteer då ja knappt har nån fjädringsväg men vill ju få till roll centra med nya spindlar. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Framvagnsfunderingar (Mcpherson)
|
8903 besök totalt |