| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Turboval 2.8l sexa till bana och gata??
|
7809 besök totalt |
|
Måste vara något galet med den setupen. Kompisen kör s200 på sin b21et och den är arg hela vägen till 7000 varv. Betydligt mindre volym men effekten ligger kring 375-400 enligt dutycykel och lambda.
Sen ser det ut att ladda sent med. Finns i för sig olika mått på s200:an med. |
|
sådär blir dte med för trångt avgasystem alt läckage på trycksidan (eller en kombination)
om du redan har två td04er skulle jag def rekomendera dej dem, jag kör dubbla 12t på min v6a, helt sjuk snabb respons och inga tecken till att dö av för tidigt på varv jag kör lilla turbinen och varvar ca 7000, gissar på max vrid runt 4000, maxeffkten strax efter 6000, och fullt ladd med laddtryckstyrningen på closed loop vid ca 2000 rpm. fördlelen med två mindre agg är ju at man kan bygga två enklare grenrör som ändå blir vettigare ut flödessynpunkt (inte lätt å dra ihop 6 rör i en trång bil til en snygg colector) sen räcker två typ 60mm avgasrör/dp troligen tillräckligt till ,jämnfört med att man nog vil ha minst ett 3" med singelturbo. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
![]() |
Skruva banåkabil
Turboval 2.8l sexa till bana och gata??
|
7809 besök totalt |