Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 16 besök senaste veckan (231627 totalt) |
Länge sen sist.. Allt för länge...
Har varit utan garage sen i höstas. och där med har det stått still. Men nu skall sista rycket göras! Nytt jobb, nya möjligheter och bäst av allt för amazon ett nytt garage är på G. Bilen skall bara flyttas från sitt vinter ide.. Suget efter att skruva har börjat komma, efter ett antal timmar ute på banan ihelgen så kunde jag inte låta bli igår. Har monterat dörrsidor,förarstol + bälte. samt fått fast locken för bakre bärarmarna. Lite dåliga mobil bilder... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
Då var bilen iallafall flyttad till nya garaget, så nu väntas en heldags skruvande på onsdag. Med förhoppningar på att både bromsar och kardan kommer på plats.
Bilder: ![]() ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
|
||
Re:
![]() |
||
|
||
Re:
Det finns endel vikt att spara på huv,baklucka också men något måste sparas till framtiden. Så det kommer nog att komma dörrar,huv och baklucka i glasfiber i ett senare stadium. Nu kommer fokus att läggas på att testa befintlig setup. Givetvis finns det lite smått och gott som inte riktigt är på plats. Men bilen uppförde sig förvånads värt bra vid testkörningen. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
Efter ett par provkörningar och justering av förgasare och tändning, så har det känts som att det saknas ett par ponnys. Även första förgasaren ville inte dra riktigt lika mycket luft som den andra..
Efter ett snabb kompprov visade det sig att skillnaden mellan bästa och sämsta cylinder var ca 25%, Så igår rev jag av toppen. Ventilerna och ringarna är täta iallafall och det finns inga konstigheter i cylindrarna. Så boven i dramat är förmodligen jag själv, då jag lyfte i och ur motorn i topplocksbultarna. vilket toppackningen inte verkar ha gillat... skitvart. Ny packning beställd kommer förmodligen imorgon, och då skruvar jag nog ihop allt igen. ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
Då var nya packningen på plats, bara provstart kvar.
Lägger upp två bilder på hastighetsmätaren som kommit på plats. Dock skall projektorfilmen ännu monteras där av dubbel brytningen.. ![]() ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
Halkkörning
Det blev lite halkkörning i fredag. Lånade ihop en uppsättning grusdäck och körde med. Fungerar bra i snö men mindre bra på blank is.. Men roligt var det! Tanken var att köra ett par var idag med.. Men på fjärde varvet brast ena fästet till sned-staget på bakaxeln... ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 16 besök senaste veckan (231627 totalt) |