Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2732 besök totalt |
Aerodynamik Mercedes 190e-16v, Evo 1 och Evo 2
För er som tycker det är lite intressan med aerodynamikt hittade jag två artiklar angående aerodynamiken runt Mercedes 190 16v, Evo 1 och Evo 2 bilar. Första artikelen är en dålig scanning men intressant och på engelska: http://jm-motorsport.se/temp/evo2-wi Andra artikeln är på tyska och från en tysk 16v klubbtidning http://jm-motorsport.se/temp/aerodyn Tror dock man vändt på siffrorna angående marktryck för Evo 1 och Evo 2, min och max ska nog byta plats med varandra. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Re: Aerodynamik Mercedes 190e-16v, Evo 1 och Evo 2
Intressant läsning. ![]() Är nog bara framaxeln som värdena ska byta plats på. Läser man första artikeln på sidan "67" så stämmer trenden för Clf och Clr bra (utan att kontrollräkna) med de absoluta lyftkrafterna i tabellen i andra dokumentet för Evo I. _________________ /David Söderblom |
||
![]() |
Racetech
![]() |
2732 besök totalt |